کاهش دمای هوا در خراسان رضوی

کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در سه روز آینده همچنان شاهد روند کاهش دمای هوا خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آذر رضایی‌پور کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل داده‌های هواشناسی کاهش دمای هوای خراسان رضوی تا روز جمعه آینده نهم آبان ماه ادامه یافته، اما از عصر جمعه تا ابتدای هفته آینده این روند معکوس شده و دمای هوای  خراسان رضوی رو به افزایش خواهد گذاشت.

او افزود: در ۷۲ ساعت آینده همزمان با ماندگاری هوای سرد در سطح خراسان رضوی، وضعیت جوی در اغلب نقاط خراسان رضوی پایدار است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین برای امروز  هفت  آبان ماه وزش باد شدید به ویژه ساعات عصر در سطح  خراسان رضوی پیش‌بینی شده که در نقاط بادخیز توام با گرد و خاک خواهد بود.
 
رضایی پور بیان کرد: دمای هوای مشهد که در این مدت بین هفت تا ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان بود، امروز با پنج درجه کاهش نسبت به دیروز به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

او همچنین به کیفیت هوای مشهد اشاره کرد و تصریح کرد: این کلانشهر امروز از لحاظ غلظت آلاینده‌ها در وضعیت "سالم" بود که به تدریج به سمت وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رفت. کیفیت هوای مشهد برای فردا پنجشنبه نهم آبان ماه ابتدا "ناسالم" و به تدریج از اواخر وقت "سالم" پیش‌بینی شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: فریمان در ناحیه مرکزی خراسان رضوی با دمای هوای دو درجه و سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی با ۲۷ دمای هوای درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت اخیر بودند.

رضایی پور اظهار کرد: بیشترین شدت وزش باد در همین مدت با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت در خواف واقع در جنوب خراسان رضوی ثبت شد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.