رئیس کل دادگستری زنجان از اجرای طرح رحمت خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ۶۰۰ زندانی در استان زنجان حافظ قرآن کریم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: طرح رحمت در راستای اصلاح و تربیت زندانیان از امروز در استان زنجان شروع شد.
 
او بااشاره به اینکه هم اکنون ۲۶۰ نفر از زندانی ‌های استان زنجان در مباحث قرآنی مشغول به فعالیت هستند،گفت: تخفیف و بخشش جرائم و استفاده از مرخصی بخشی از سیاست‌های تشویقی این طرح است.
 
صادقی نیارکی گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و حفظ و فهم آیات و تدبر در معانی آن و لزوم هم‌افزایی و مشارکت مراکز و دستگاه‌های مختلف در راستای گسترش فرهنگ نماز و قرآن، تفاهم‌نامه همکاری بین دادگستری و اداره کل زندان‌های استان زنجان منعقد شد.

او ادامه داد: نگاه اسلام به مقوله زندان نگاه به اصلاح و تربیت دارد نه نگاه مجازاتی، بنابراین بایستی در مدتی که زندانی در اختیار حاکمیت است در راستای اصلاح و تربیت او قدم‌هایی برداشت که یکی از این موضوعات توجه به ارزش‌های اسلامی و دینی است.

رئیس شورای قضائی استان زنجان گفت: بر اساس این تفاهم نامه برنامه ریزی و تمهیدات لازم در جهت تربیت ۶۰۰ حافظ قرآن از مدد جویان بعمل خواهد آمد.

او افزود: طرح رحمت در خانواده زندانیان نیز اجرا خواهد شد و اگر از خانواده یک زندانی کسانی باشند که حافظ قرآن بوده و فعالیت‌های قرآنی داشته باشند این زندانی از این جهت نیز مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

طرح رحمت در بین همه زندانیان علاقه‌مند به مدت ۳ سال اجرا خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.