تعدادی از ارمنی‌های فرانسه در حمایت از کشور ارمنستان بزرگراهی را در شرق فرانسه مسدود کردند که این امر منجر به درگیری‌هایی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،فعالان حامی ارمنستان روز چهارشنبه به مدت چند ساعت بزرگراهی را در منطقه «ایِزر» در شرق فرانسه مسدود کردند و این امر به درگیری‌هایی منجر و طی آن یک نفر زخمی شد.

ژاندارم‌های فرانسوی اعلام کردند «دست کم یک نفر با وسیله‌ای شبیه چکش زخمی شد». این در حالی است که رسانه‌های محلی از ورود حامیان ترکیه به محل درگیری خبر دادند.

منابع محلی شمار شرکت کنندگان در این تجمع را ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر اعلام کردند. معترضان از این بیم دارند که ارمنستان در معرض خطر «دومین نسل کشی» قرار گیرد.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «ما فقط سه میلیون نفر در ارمنستان هستیم و علیه چند کشور می‌جنگیم و تازه اسرائیلی‌ها را به حساب نیاوردیم که پهپاد‌هایی در اختیار قرار می‌دهند تا مواضع ارامنه را بمباران کنند». تظاهر کنندگان دیگری پشت سر وی شعار می‌دادند «به رسمیت بشناسید!»

از سوی دیگر امروز خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه در شهر پاریس فرانسه زد و خورد سختی میان ارامنه و ترک‌های مقیم فرانسه صورت گرفته است. 

در جریان تظاهرات ارامنه فرانسه در پاریس برای حمایت از قره باغ عده‌ای از شهروندان ترک فرانسه با چاقو، چماق و چکش به تظاهرکنندگان حمله کرده اند که به دنبال درگیری‌ آنها ده نفر از تظاهرکنندگان زخمی شدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
اینا چرا بازور میخوان حکومت کنن سرزمینهای اشغالی رو پس بدن ختم قائله
آخرین اخبار