معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌های توسعه‌محور که متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری باشد شناسایی و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الله میرزایی معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با تشکیل کارگروه مشترک اتاق بازرگانی، استانداری و نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح‌های توسعه محور این استان شناسایی و آمایش شود.

او افزود: این اقدام باید کمتر از دو ماه دیگر انجام گیرد و بر اساس آن طرح‌های توسعه محور که متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های استان باشد شناسایی و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.


بیشتر بخوانید


میرزایی اضافه کرد: آمایش مناسبی در خصوص طرح‌های اقتصادی این استان در سال‌های گذشته شکل نگرفته و ما امروز می‌بینیم برخی شهرک‌های صنعتی به گورستان طرح‌های نیمه تمام تبدیل شده است.

او با تاکید بر بازارسنجی فعالیت‌های اقتصادی ادامه داد: در ابتدا باید بازارسنجی و سپس تولیدگری انجام شود و به دنبال راه‌اندازی طرح‌هایی بود که توجیه اقتصادی داشته باشد.

میرزایی با انتقاد نسبت به تکمیل نبود چرخه تولید برخی محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: انگور، بادام، ماهی و حبوبات از جمله محصولات کشاورزی این استان به شمار می‌رود که هنوز برای فراوری و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی آن اقدامی نشده است و همین موضوع بر چالش بیکاری این استان افزوده است.

او با بیان اینکه هنوز چشم اندازی روشن و شفافی در خصوص فرایند توسع ه‌یافتگی این استان ترسیم نشده است، افزود: این موضوع نیازمند حساسیت و مطالبه‌گری بیشتری است.

میرزایی با بیان اینکه رغبتی برای جذب سرمایه‌گذار در چهارمحال و بختیاری مشاهده نمی‎شود، اضافه کرد: در کنار این موضوع عادی شدن نرخ بالای بیکاری برای مسئولان و فعالان این عرصه سبب شده تا اقدام موثر و تحول آفرین برای رونق اشتغال این استان شکل نگیرد که برای رفع محرومیت استان باید این رویه تغییر کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار