پیش بینی تولید ۸۶۷ تن کنجد از مزارع پلدشت

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت: امسال به دلیل استقبال زیاد کشاورزان از این محصول، ۷۲۳ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کنجد رفته است که پیش بینی می‌شود ۸۶۷ تن کنجد برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، شاهرخ پیشه ور مدیر جهاد کشاورزی پلدشت با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۵۰ هکتار از اراضی پلدشت زیر کشت کنجد رفته بود، اظهار کرد: عملکرد تولید این محصول به طور میانگین ۱۲۰۰ کیلوگرم در هر هکتاراست و نبود دستگاه‌های مکانیزه برداشت این محصول از مهمترین دغدغه‌های کنجد کاران است.

پیشه ور افزود: قیمت هر کیلو کنجد در حال حاضر در بازار مصرف در حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان است. برداشت این محصول از اواخر شهریور ماه آغاز شده است و در حال حاضر در مرحله خرمن کوبی و انتقال به کارخانجات روغن کشی است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت ادامه داد: کنجد از جمله دانه‌های روغنی است که از هر تن آن می‌توان بیش از ۴۰۰ کیلوگرم روغن استحصال کرد و به طور متوسط درصد استحصال روغن به ازای هر کیلو کنجد ۴۰۰ گرم است.

او عنوان کرد: بیشترین و باکیفیت‌ترین کشت این محصول در سطح آذربایجان غربی به پلدشت اختصاص دارد که محصول و عملکرد درخور توجهی را هم تولید می‌کند.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.