باغداران در فروش پرتقال خود با قیمت نازل عجله نکنند

معاون باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران در فروش پرتقال خود با قیمت نازل عجله نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسن ملایی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران به آغاز برداشت پرتقال از اوایل آبان اشاره کرد و گفت: باغداران در فروش محصول پرتقال عجله نکنند و با رعایت نکات فنی به ویژه کامل شدن قند مرکبات اقدام به برداشت کنند.

او افزود: پرتقال سر باغ به ازای هر کیلوگرم پنج هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

ملایی با بیان اینکه امسال با مدیریت پیشگیرانه و مقابله بموقع به رغم وجود آفت مگس میوه، کیفیت پرتقال‌ها عالی است، گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد پرتقال تاکنون در باغ‌های استان برداشت شد.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران افزود: برداشت پرتقال از باغ‌های مرکبات مازندران امسال به خاطر شرایط خوب آب‌وهوایی یک هفته زودتر از موعد معمول سالانه آغاز شده است.

او با بیان اینکه حدود ۳۰ رقم از انواع مرکبات در مازندران کشت می‌شود که حدود ۸ رقم به صورت تجاری پرورش داده می‌شوند، گفت:این ارقام شامل انواع نارنگی، لیمو، پرتقال و ارقام زینتی مرکبات می‌شود.

او افزود:بیشترین برداشت مرکبات در شهرستان ساری است و پس از آن شهر‌های میاندورود، نکا، قائم شهر و بابل بیشترین برداشت مرکبات را دارند.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت:برآورد می‌شود در سطح ۸۸ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات ۲ میلیون تن پرتقال برداشت شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.