به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از مرکز طراحی و توسعه و سالن آدیت کیفیت محصولات، ضمن نظارت بر روند اجرای پروژهها، بر تسریع در تحقق آن تاکید کرد.
مقیمی در این بازدید با بیان این که توسعه و عرضه محصول با کیفیت در شرایط تحریم، بیانگر توانمندی متخصصان و صنعتگران کشور و حرکت در مسیر تحقق مطالبات مشتریان است، خاطرنشان کرد: ایران خودرو ضمن حفظ کیفیت محصولات توانسته در زمینه طراحی و توسعه محصول نیز گامهای مهمی را بردارد که در ماههای آینده شاهد نتایج آن خواهیم بود و هموطنان از ثمرات آن بهرهمند خواهند شد.
او ضمن تاکید بر ارتقای دانش و مهارت مسئولان آدیت محصول برای عیب یابی خودرو، مشتریان را، ولی نعمتان ایران خودرو خواند و گفت: به تازگی ارزشیابیهای مضاعفی به فرآیند کیفیت محصولات افزوده شده است که باعث حفظ و ارتقای کیفیت محصولات می شود. تحول در آدیت کیفیت فارغ از استانداردهای تعریف شده، به منظور اعمال فرآیندهای ویژه کیفیت و حفظ سطح کیفیت محصولات در شرایط تحریم و رضایتمندی مشتریان ایجاد شده است.
بیشتر بخوانید:
مقیمی خطاب به معاون و مسئولان کیفیت گفت: باید با همت جمعی و با تکیه بر همراهی و همدلی زنجیره تامین، مانع از ایجاد ایراد کیفی در محصولات شویم.
گفتنی است در این بازدید سرزده، گزارشی از روند آدیت در محصول نهایی ارائه شد. درحال حاضر علاوه بر آدیت روزانه کیفیت توسط تیم ارزشیابی ایران خودرو که شامل یک درصد از محصولات تولیدی است، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز تولید روزانه را مورد اندازه گیری کیفی قرار میدهد. این ارزشیابی در دو بخش ظاهری و عملکردی انجام میشود.
علاوه بر محصول نهایی، آدیت در سالنهای تولیدی نیز اعمال میشود که با این اقدام از انتقال ایرادات احتمالی به بخشهای مختلف تولید جلوگیری میشود.
از دیگر نظارتهای کیفیت محصول میتوان به ارزشیابی پروژه محصول قبل از تولید انبوه، آدیت قطعات قابل ردیابی، آدیت موضعی محصول و آدیت خودروهای کارکرده اشاره کرد.
انتهای پیام/
کیفیت پایین خودرو
_موکت کف به قدری افتضاح هست ، که امکان در آوردن آشغال از توش سخته بر خلاف موکت با کیفیت خودرو های ژاپنی (چینی هم آشغاله)
_جنس ورق معمولا همه خودرو های ایرانی از دنا + تا پراید ورق سیاه هست، خودرو بعد از 4 سال لای در هاش زنگ می زنه و کف خودرو هم شروع به پوسیدگی میکنه (البته چینی ها این مشکل رو کمتر دارند. )
_داشبورد و تودری اینقدر بد هست ، که معمولا بعد از 3 ماه خرید از کارخانه پر خط و خش میشه (به خاطر برخورد کف کفش و....) علاوه بر مشکلات......
_شیشه خودرو #بی کیفیت ترین قسمت خودروهای ایرانی همه دارای موج و کیفیت پایین مواد به طرزی که شیشه ها همیشه چرب می مونه (رد دسمال شیشه)
_و..