معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: استان سیستان و بلوچستان هم اینک با بیش‌از ۶۰۰ پروژه فعال بیشترین فعالیت عمرانی در حوزه فضا‌های آموزشی کشور را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهراله رخشانی‌مهرمعاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: ۵۰۳ میلیارد تومان اعتبار امسال به سیستان و بلوچستان تخصیص داده شده که از این حیث بیشترین جذب اعتبارات را در کشور داشته است.

او گفت: توجه به سیستان بلوچستان در موضوعات آموزشی دوچندان شده و اکنون عملیات عمرانی در بیش از ۲ هزارو ۳۵۰ کلاس درس در حال انجام است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تلاش‌ها در جهت محرومیت زدایی آموزشی از سیستان و بلوچستان افزود: سرانه فضا‌های آموزشی در این استان ۳.۲۷ متر مربع است که با تسریع و تعجیل در رفع این محرومیت‌ها تلاش می‌کنیم تا این رقم به میانگین کشوری (۵.۲ متر مربع) برسد و خوشبختانه این حرکت پرشتاب آغاز شده و با تلاش همکاران در استان‌ها و حمایت دولت، مجلس محترم و خیرین نیکوکار در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه و تامین فضا‌های آموزشی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

او با بیان اینکه پنج هزارو ۱۵۹ کلاس درس در این استان نیازمند تخریب و بازسازی است، گفت: علاوه بر بازسازی این کلاس‌ها ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیز برای دانش آموزان سیستان و بلوچستان نیاز است.

رخشانی مهر در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به سیستان و بلوچستان بیان کرد: در چهار سال اخیر اعتبارات اختصاص یافته به این استان رشد چشمگیری داشته و از ۶۸ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۵۰۳ میلیارد تومان در سالجاری رسیده است.

او  اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده و برای تکمیل این ۶۰۰ پروژه فعال به ۴۷۶ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سیستان و بلوچستان در ۲ سال اخیر بیشترین میزان جذب اعتبارات نوسازی مدارس را داشته و ردیف اعتباری پروژه‌های خیرساز استان نیز ۲۰۰ میلیارد تومان می‌باشد درحالیکه این ردیف در سال گذشته در کل کشور این میزان بوده است.

او با بیان اینکه ایجاد فضا‌های آموزشی مناسب، مستحکم و با کیفیت همواره یکی از اهداف سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است، افزود: در حال حاضر ۹ طرح در حوزه تامین، توسعه و تجهیز فضا‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا می‌باشد ضمن اینکه جمع آوری مدارس خشت و گلی در بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسیده است.

رخشانی مهر با اشاره به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: همگام با کل کشور استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس در این استان در حال اجراست و پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری تمامی بخاری‌های غیراستاندارد سیستان و بلوچستان جمع آوری شود.

او با اشاره به تلاش‌های سازمان نوسازی مدارس کشور در جهت افزایش اعتبارات ملی و توجه ویژه به استان‌های محروم گفت: اعتبارات استانی به عنوان عنصر اصلی افزایش اثربخشی و سرعت دادن به محرومیت زدایی در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود که نیازمند توجه ویژه و پیگیری مسئولان استانی می‌باشد و امیدواریم اهداف مورد نظر تحقق یافته و به میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی برسیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار