فدراسیون بین المللی هندبال برنامه بهداشتی و امنیتی مقابله با کرونا را برای محافظت از شرکت کنندگان در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مردان تایید کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از تاریخ ۱۳ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ در مصر برگزار خواهد شد. این مسابقات از جمله اولین رقابت های هندبالی است که در دوران شیوع ویروس کرونا برگزار خواهد شد. این مسابقات قرار بود امسال برگزار شود که به علت شیوع کرونا اوایل سال ۲۰۲۰ لغو شد.

برای برگزاری مسابقات مذکور محدودیت‌هایی از سویی کمیته پزشکی مسابقات در نظر گرفته شده که به تایید فدراسیون جهانی رسیده است.

این طرح با چراغ سبز فدراسیون جهانی و واحد ضد دوپینگ این فدراسیون رو به رو شده است.

در این طرح توصیه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت لحاظ شده است.

این طرح‌ها عبارتند از:

  • ارائه اطلاعات در مورد بیماری کووید ۱۹ به تیم ها، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، ارائه اطلاعات درباره نحوه زدن ماسک و بهداشت دست ها، تاکید بر اینکه فدراسیون‌های ملی پیش از سفر با گرفتن آزمایش و قرنطینه مسئول تیم‌های ملی هستند، انتصاب چندین افسر پزشکی برای مسابقات.
  • آزمایش کرونا در فاصله هر ۷۲ ساعت اجباری خواهد بود تا از منفی بودن نتایج آزمایش اطمینان خاطر حاصل شود و محل‌های اقامت شرکت کنندگان مرتباً ضدعفونی خواهد شد.
  • اقدامات پیشگیرانه در سالن‌های مسابقه هم اجرا خواهد شد. دست دادن مجاز نخواهد بود، استفاده از ماسک برای همه به جز بازیکنان داخل زمین اجباری خواهد بود. میکسدزون وجود نخواهد داشت و کنفرانس‌های خبری فقط به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
  • یک هیئت مشاوره در امور کمیته پزشکی هر روز بر امور نظارت خواهد کرد و هرگونه آزمایش مثبتی را گزارش و درباره بهترین روش برخورد با آن تصمیم گیری خواهد کرد.

برای اولین بار ۳۲ تیم در مسابقات جهانی مردان شرکت خواهند داشت. دوره قبلی مسابقات که در "هرنینگ" دانمارک برگزار شد با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار