ائتلاف بین‌المللی به هدف قراردادن بیش از ۱۴۰۰ غیرنظامی در حملات خود علیه تروریست‌های داعش در عراق و سوریه اذعان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، ائتلاف بین المللی امروز (جمعه) اعلام کردن که از ابتدای عملیات نظامی خود علیه گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۱۴۰۰ غیرنظامی را در حملات هوایی خود در عراق و سوریه هدف قرار داده‌اند.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ابتدای عملیات در سال ۲۰۱۴ نیرو‌های ائتلاف بین المللی ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع از اراضی که تحت اشغال گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه بود را آزاد کردند که به موجب آن هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از چنگ تروریست‌های داعش آزاد شدند.

بر اساس این بیانیه، ائتلاف بین المللی از اوت ۲۰۱۴ تا سپتامبر ۲۰۲۰ حدود ۳۴ هزار حمله هوایی در عراق و سوریه داشته است.

ائتلاف بین المللی افزود: در این مدت با استناد به داده‌های اطلاعاتی که نیرو‌های ائتلاف در عملیات اداره استوار به دست آوردند هزار و ۴۱۰ غیرنظامی در حملات هوایی هدف قرار گرفته شدند.

این درحالی است که در حدود شش سالی که ائتلاف بین المللی به بهانه مبارزه با داعش در عراق و سوریه عملیات نظامی انجام داده است، به گفته مسئولان محلی بیش از ۴ هزار غیرنظامی در حملات این ائتلاف کشته شده‌اند و خانه‌های بسیاری ویران شده و زیرساخت‌های این کشور‌ها هدف قرار گرفته شده‌اند.

با پیروزی عراق و سوریه بر گروه تروریستی داعش، پارلمان عراق خواستار خروج نیرو‌های نظامی بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکایی از این کشور شد تا تنش آفرینی در این کشور به پایان رسد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار