سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: همه چیز برای آغاز لیگ برتر فوتبال آماده است و تصمیم نهایی بر عهده ستاد مقابله با کرونا است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد اینکه آیا امکان دارد به علت شیوع ویروس کرونا لیگ بیستم بازهم به تعویق بیفتد، اظهار داشت: همان‌طور که بار‌ها اعلام شده است ما تابع نظام سلامت هستیم. با توجه به برنامه‌ریزی که ما با همکاران‌ خود انجام داده ایم در اجرای شیوه نامه ها مشکلی نخواهیم داشت. ورزشگاه‌ها آماده هستند و تیم‌ها تمرینات خود را انجام داده اند و باقی اتفاقات در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا است.

ایفمارک و ستاد مقابله با کرونا با همکاری یکدیگر تصمیم نهایی را خواهند گرفت

او در مورد این موضوع که تصمیم‌گیرنده اصلی ایفمارک است یا ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: فصل قبل لیگ را در زمان شیوع کرونا برگزار کردیم. ما توانستیم رقابت‌ها را با سلامت برگزار کنیم. بعد از تغییرات در فدراسیون پزشکی ورزشی، فعلا این تصمیم صورت نگرفته است. دوستان تعامل خوبی با ما داشته‌اند و تاییدیه لازم را دادند و مشکلی وجود ندارد. با همکاری ستاد مقابله با کرونا در فوتبال و ایفمارک باید تصمیم نهایی گرفته شود.

دستورالعمل‌ها از AFC و فیفا به ما رسیده که در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهیم

مهدی در مورد اینکه برنامه ریزی لیگ نسبت به فصل قبل با توجه به شیوع کرونا بهتر شده است یا خیر، گفت: بله بهتر شده است. سال گذشته جزو نخستین لیگ‌هایی بودیم که کار را شروع کردیم. مسابقات بین‌المللی هم انجام شده است. دستورالعمل‌ها از AFC و فیفا به ما رسیده که در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهیم.

سال گذشته در خصوص هزینه‌های اجرای شیوه نامه ها غافلگیر شدیم

او در مورد مشکلات موجود گفت: تنها چالش ما مشکلات اقتصادی و تهیه کیت برای باشگاه‌ها است. این مشکل حل شود برای اجرای شیوه نامه ها مشکلی نداریم. سال گذشته در خصوص هزینه‌های اجرای شیوه نامه ها غافلگیر شدیم و بودجه‌ای را در باشگاه‌ها می‌خواهیم که تا پایان فصل در خصوص نگهداری بازیکن هزینه کنند.

مهدی ادامه داد: باشگاه‌ها به راحتی هزینه ۳ برابری مربی و بازیکنان را می‌پذیرند، اما وقتی می‌پذیریم هزینه ۳ برابری برای بازیکن را پرداخت کنیم، هزینه نگهداری بازیکن کجا می‌رود؟ اگر بازیکن هزینه دستمزد دارد، هزینه نگهداری هم دارد. به راحتی دستمزد‌ها را بالا می‌بریم، اما تمرین مناسب، دارو، مکمل و حالا بحث کرونا است که باید در بودجه باشگاه‌ها لحاظ شود.

لیگ را هرچه زودتر شروع کنیم بهتر است

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تقویم ملی و تعطیلی لیگ گفت: به واسطه کرونا و دیر تمام شدن لیگ گذشته، خود به خود مسابقات دیر شروع شده است. زمان شروع لیگ مصادف با فیفا دی شد. این موضوع مخالفان و موافقانی داشت به این نتیجه رسیدیم لیگ را زودتر شروع کنیم. با توجه به اینکه ممکن است باز هم تعطیلاتی باشد لیگ را هرچه زودتر شروع کنیم بهتر است.

لیگ قهرمانان آسیا، بازی های تیم ملی تیم ملی و جام حذفی در تقویم در نظر گرفته شده است

مهدی درباره اینکه آیا لیگ در طول ۳۰ هفته برگزار می‌شود، گفت: بله ما تعطیلات احتمالی را دیده و پیش‌بینی‌های لازم را داشته‌ایم. لیگ قهرمانان، تیم ملی و جام حذفی در تقویم در نظر گرفته شده است. فضا برای اجرا سخت است و از همه می‌خواهیم کمک کنند.

او در مورد همپوشانی برنامه‌های مختلف با بازی‌های لیگ و تصمیماتی که گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به اوقات شرعی قرار شد یک نیمه قبل از اذان و یک نیمه بعد از اذان باشد. برخی از تیم‌ها بعد از بازی پرواز دارند بنابراین اگر مسابقات اواخر روز باشد باشگاه‌ها باید هتل بگیرند و هزینه کنند از طرفی هزینه برق ورزشگاه هم بالا رفته است. تلاش کردیم بازی‌های تیم‌های همشهری را همزمان نگذاریم تا تماشاگران بتوانند بازی‌ها را ببینند.


بیشتر بخوانید

  • برنامه نیم فصل نخست لیگ دسته اول فوتبال ایران اعلام شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار