امام جمعه مشهد گفت: توسعه اسلام‌گرایی، ویرانگر مدرنیسم و مدرنیته در دنیا شده است لذا غرب با همه ظرفیت و قدرت با اسلام می‌جنگد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه مجازی نماز جمعه گفت: مردم دنیا و مجامع علمی و فکری دنیا دنبال پست‌مدرن هستند، اسلام و فرهنگ اسلامی در دنیا به وجود آمده و، توسعه اسلام‌گرایی، ویرانگر مدرنیسم و مدرنیته در دنیا شده است لذا غرب با همه ظرفیت و قدرت با اسلام می‌جنگد.
 
او افزود: در طول ۲۵۰ سال عمر مدرنیسم و مدرنیته، تنها مظهر منحصر به فرد این فرهنگ در زندگی جهانیان، جنگ‌های جهانی اول و دوم، آدم‌کشی‌ها، دزدی‌ها، بی‌بند و باری‌ها و شقاوت‌هایی است که بر دنیای ماده‌پرست غرب امروز حاکم است و او را در برابر یک آفت بسیار ناچیز، مستأصل و بیچاره می‌کند.
 
اهانت به پیامبر (ص) آخرین خط اسلام ستیزی غرب است
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: اهانت به پیامبر (ص) و حمایت رییس جمهور فرانسه از این اهانت، خط آخر و آخرین قدرت جبهه غرب در اسلام‌ستیزی است، زیرا با هیچ چیز دیگری نمی‌توانند با اسلام مبارزه کنند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: دشمنان در صحنه نبرد با دین اسلام شکست خورده لذا به فحش و ناسزا متوسل شده‌اند، فحش دادن، آخرین حربه یک آدم ضعیف در جبهه مقابل است.
 

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: مردم فرانسه و فرهنگ فرانسه که خود را مهد تمدن غرب و مدرنیسم می‌دانند با حمایت رییس جمهور این کشور از اهانت به پیغمبر اکرم (ص) بزرگ‌ترین ننگ را در دنیا متحمل شدند و به دنیا ثابت کردند که ادبیات فرانسه در آزادی بیان، آزاد فحش دادن و اهانت کردن است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به جوانان فرانسه پیامی دادند و فرمودند "چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ ".
 

بیشتر بخوانید


آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: امروز که غرب به نقطه‌ای رسیده است که نمی‌تواند ضربه‌ای به اسلام وارد کند و تمام دنیای اسلام و امت مسلمان با بیداری کامل از قید کشور‌های غربی و استکبار جهانی خارج می‌شوند و استکبار جهانی در بلاد اسلامی جز چند مزدور شیطانی نابکار که در رأس حکومت‌ها هستند و ملت‌ها منتهای نفرت را از غرب و آمریکا دارند، چاره‌ای جز فحش دادن ندارد. مانند بچه پنج ساله‌ای که در مقابل یک آدم قوی و نیرومند قرار می‌گیرد، به او سنگ و مشت می‌زند و وقتی می‌بیند اثر نمی‌کند، کنار می‌ایستد و شروع به فحش دادن می‌کند.

او افزود: امروز اسلام در وضعیتی قرار دارد که شاید در تمام تاریخ اسلام از روز بعثت پیغمبر اکرم (ص) تاکنون چنین وضعیتی در یک موقعیت جهانی نداشته است، امروز اسلام در حال توسعه و گسترش بی‌نظیر است و جهان‌خواران و استکبار غرب و آمریکا، در سر راه خود هیچ چالش و سنگلاخی را شدیدتر و قوی‌تر از اسلام احساس نمی‌کنند لذا با همه قدرت، در صدد اسلام‌زدایی برآمده‌اند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز جنگ بین آمریکا و اسلام را به مراتب شدیدتر از جنگ سرد بین شوروی و آمریکا در گذشته احساس می‌کنیم.
 
آقایی غرب در دنیا در خطر است
 
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه جنگ سرد بین آمریکا و شوروی برای رقابت بر سر قدرت بود، بیان کرد: اما امروز مسئله آمریکا در برابر اسلام، موضوع رقابت قدرت نیست، آمریکا هستی خود را در برابر اسلام نابود شده احساس می‌کند به همین دلیل با اسلام از سر ستیز وارد شده و غرب که روباه دنباله رو آمریکاست نیز در جبهه اسلام ستیزی در کنار آمریکا قرار گرفته است، چون سیادت و آقایی غرب امروز در دنیا در خطر است.

او تصریح کرد: امروز زور ارتش و جهان خواری غرب به کلی از بین رفته است چون ریسک پذیری آمریکا به عنوان رأس قدرت استکبار غربی در مسئله دخالت و تهاجم نظامی، آسیب پذیر شده است و نمی‌تواند ریسک کند و در هر حمله و تهاجمی که بخواهد آغاز کند، مشکلات بسیاری را در کمین خود می‌بیند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: آمریکا آسیب‌پذیر شده و ناوگان اقیانوس پیمای آن که در اقیانوس‌های دنیا جولان می‌دهد، یک مجسمه مقوایی است و نمی‌تواند هیچ نقشی را از نظر زور و قدرت برای غرب ایفا کند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: از نظر اقتصاد، شرق دور، از غرب جلو افتاده و پیشرفته‌تر از غرب است و زمام اقتصاد دنیا بیشتر در دست آنان است. تکنولوژی و فناوری نیز  در همه کشور‌ها و جوامع دنیا بومی شده و قدرت تکنولوژی و فناوری از دست غرب خارج شده است.

او افزود: در زمینه فرهنگ مدرنیته نیز یک عامل ویرانگر و نابودکننده برای فرهنگ مدرنیته در دنیا پیدا شده که آن اسلام و اسلام‌گرایی است که بنیان سیادت غرب را به کلی ویران می‌کند.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار