معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی البرز گفت: اعمال محدودیت بیشتر کرونایی درالبرز الزامی است.

 محمد نوری سپهر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به همه گیری شیوع کرونا در البرز گفت: راه چاره برای برون رفت از این وضعیت، اعمال محدودیت های بیشتر هم چون شهر تهران است چرا که استان تهران و البرز شرایط مشابهی دارند.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی البرز افزود: با سرازیر کردن منابع مالی، صرفا برای درمان، دارو و تجهیزات نمی توان با بیماری مقابله کرد و باید، از ابتلای مردم به بیماری از طریق مدیریت بیماران مبتلا، اعمال محدودیت های بیشتر در سطح شهرها، الزام مردم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات کوچک و بزرگ اقدام کرد . 

نوری سپهر گفت: متاسفانه هنوز رستوران ها، کافی شاپ هاو بعضی از قهوه خانه های سنتی باز هستند و با تلاش کادر بهداشت و درمان  در حوزه بهداشت در جریمه و پلمب مراکز ، فعالیت ها همچنان ادامه دارد. 

او افزود: شهروندان باید تجمعات، مهمانی ها، رستوران رفتن ها و مسافرت ها را تعطیل کنند و فقط برای موارد ضروری آن هم با رعایت همه ی جوانب بهداشتی که بارها گفته شده است ، در شهر تردد کنند.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی البرز گفت: ۵۰ درصد بیماران کرونایی که بستری می شوند و عمدتا نیاز به آی سی یو پیدا می کنند. 

نوری سپهر با بیان این که مراکز درمانی استان در شرایط سختی به سر می برند، افزود: کادر درمانی فشار زیادی را تحمل می کنند و باید به سرعت برای عبور از این وضع چاره اندیشی شود .

او افزود: هزینه های درمان سیری ناپذیر است و باید همه دستگاه های اجرایی در پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری با دانشگاه علوم پزشکی البرز همکاری کنند. 

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی البرز با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی درخواست خود را برای اعمال محدودیت ها مشابه تهران را به وزارت بهداشت منعکس کرده است، گفت: ستاد کرونای استان نیز باید در این خصوص شتاب کنند و سریع تر تصمیم گیری کنند. 

نوری سپهر افزود:  بعضی ها که هیچ تخصص و آگاهی از این بیماری ندارند به مردم امیدهای واهی می دهند و تا امروز هیچ واکسن و دارویی برای پیشگیری و درمان قطعی بیماری تولید نشده است.

انتهای پیام / ر .ن

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.