رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : ابتلا به کرونا در این شهرستان نگران کننده است به طوری که در کمتر از ۴۸ ساعت گذشته تعداد ۳۵ مورد مثبت ابتلا به کرونا در این شهرستان به ثبت رسید که بی‌سابقه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا منصوری رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : از ابتدای شیوع بیماری کرونا در قصرشیرین تاکنون یک هزار مورد آزمایش تشخیص کرونا انجام شده که از این تعداد ۲۱۷ مورد مثبت بوده که از این تعداد ۹ تن جان باخته اند و هم اکنون هفت نفر در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) بستری هستند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

او گفت : از مردم عاجزانه درخواست می‌کنم رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک را جدی بگیرند و در صورت داشتن هرگونه علایم بیکاری در منزل بمانند و در صورت وخامت حال به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت است حتما ۱۴ روز خود و کسانی که با آن‌ها در تماس بوده اند را قرنطینه کنند، چون کرونا با هیچ کسی شوخی ندارد و با قدرت در کمین افراد است و هر روز قربانی می‌گیرد.

منصوری ادامه داد: از این رو مردم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و همچنین در خانه ماندن ستاد کرونا و مدافعان سلامت را در ریشه کن کردن این بیماری کمک کنند.

او افزود: کادر درمان و مرکز ۱۶ ساعته و بیمارستان آماده خدمات رسانی به بیماران هستند و از مجموعه کادر درمان این شهرستان تاکنون ۲۵ تن از افراد به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین با بیان اینکه آزمایش پی سی آر برای تشخیص کرونا همه روزه در مرکز ۱۶ ساعته این شهرستان انجام می‌شود، گفت: این آزمایش برای افراد بالای ۶۰ سال و همچنین افراد دارای بیماری زمینه‌ای رایگان انجام می‌شود.

او از پیگیری لازم کادر درمان از وضعیت افراد مبتلا در قرنطینه و خانواده‌های آنان تا زمان بهبودی کامل خبر داد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.