مدیر جهاد کشاورزی جویبار از تولید ۲۱۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی سالانه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، غلامرضا سعیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اشاره به نقش مهم کشاورزی در توسعه و ایجاد اشتغال، گفت: ۲۱۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی سالانه در ۲۷ هزار هکتار زمین زراعی و باغی شهرستان جویبار تولید می‌شود.

او با اشاره به کشت برنج در ۱۰ هزار و ۱۹۰ هکتار شالیزار این شهرستان، افزود: عمده محصولات باغی این شهرستان مرکبات با سطح زیرکشت ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار و سایر محصولات از جمله سیاه ریشه، سبزی و صیفی، گیاهان گلخانه‌ای و گل و گیاه زینتی بویژه محصولات استراتژیک مانند گندم، کلزا و ذرت است.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار وجود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد دامداری با ۲۳۰ هزار رأس گاو و گوسفند و تولید سالانه ۲ هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۶۴ واحد مرغداری گوشتی با تولید سالانه ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید را از دیگر ظرفیت‌های بخش کشاورزی جویبار بیان کرد.

او ادامه داد: بخش کشاورزی با وجود ۲۱ هزار بهره بردار در بخش زراعت و باغبانی و ۳ هزار نفر در بخش دام و طیور، نقش اساسی در توسعه تولید، اشتغال و اقتصاد این شهرستان دارد.

پرداخت ۳۲ میلیاردی تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در جویبار

غلامرضا سعیدی مدیر جهاد کشاورزی جویبار از جذب ۹۲ درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان جویبار در ۶ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از محل خط اعتباری ۸ مکانیزاسیون کشاورزی، ۳۲ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال برای خرید انواع تراکتور، تیلر با ادوات، نشاکار برنج و ادوات و کمباین برنج با اشتغالزایی ۳۷ نفر در این شهرستان پرداخت شد.

او افزود: این تسهیلات با سود ۱۵ درصد و ۳ درصد یارانه از سوی دولت و بازپرداخت ۵ ساله بصورت اقساط  سالیانه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از کشاورزان و بهره‌برداران متقاضی خواست با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ارائه مدارک مربوطه از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.