تولید سالانه ۲۱۴ هزار تن محصولات کشاورزی در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از تولید ۲۱۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی سالانه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، غلامرضا سعیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اشاره به نقش مهم کشاورزی در توسعه و ایجاد اشتغال، گفت: ۲۱۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی سالانه در ۲۷ هزار هکتار زمین زراعی و باغی شهرستان جویبار تولید می‌شود.

او با اشاره به کشت برنج در ۱۰ هزار و ۱۹۰ هکتار شالیزار این شهرستان، افزود: عمده محصولات باغی این شهرستان مرکبات با سطح زیرکشت ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار و سایر محصولات از جمله سیاه ریشه، سبزی و صیفی، گیاهان گلخانه‌ای و گل و گیاه زینتی بویژه محصولات استراتژیک مانند گندم، کلزا و ذرت است.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار وجود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد دامداری با ۲۳۰ هزار رأس گاو و گوسفند و تولید سالانه ۲ هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۶۴ واحد مرغداری گوشتی با تولید سالانه ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید را از دیگر ظرفیت‌های بخش کشاورزی جویبار بیان کرد.

او ادامه داد: بخش کشاورزی با وجود ۲۱ هزار بهره بردار در بخش زراعت و باغبانی و ۳ هزار نفر در بخش دام و طیور، نقش اساسی در توسعه تولید، اشتغال و اقتصاد این شهرستان دارد.

پرداخت ۳۲ میلیاردی تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در جویبار

غلامرضا سعیدی مدیر جهاد کشاورزی جویبار از جذب ۹۲ درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان جویبار در ۶ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از محل خط اعتباری ۸ مکانیزاسیون کشاورزی، ۳۲ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال برای خرید انواع تراکتور، تیلر با ادوات، نشاکار برنج و ادوات و کمباین برنج با اشتغالزایی ۳۷ نفر در این شهرستان پرداخت شد.

او افزود: این تسهیلات با سود ۱۵ درصد و ۳ درصد یارانه از سوی دولت و بازپرداخت ۵ ساله بصورت اقساط  سالیانه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از کشاورزان و بهره‌برداران متقاضی خواست با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ارائه مدارک مربوطه از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار