مرتضی محمدی، بازیکن قمی در مرحله اول رقابت‌های جهانی ورزش های الکترونیک با شکست حریفان خود راهی مرحله نهایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مرتضی محمدی، نماینده قم که در مرحله انتخابی تیم ملی ورزش‌های الکترونیک در مهرماه امسال  توانسته بود حسن پاجانی قهرمان سال گذشته جهان را کنار بزند و با غلبه بر همه حریفان با اقتدار به مقام قهرمانی برسد؛

این بار در مرحله اول مسابقات جهانی ورزش های الکترونیک ،به دلیل شرایط کرونایی در رقابتی آنلاین و غیرحضوری به میزبانی باشگاه شمشاد تنها باشگاه ورزش‌های الکترونیک استان قم، توانست  با شکست حریفان خود، راهی مرحله نهایی شود.


مرتضی محمدی که در رشته فوتبال الکترونیک (PES۲۱) به مصاف حریفان خود از کشور‌های امارات متحده عربی، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان رفته بود، توانست با پیروزی در بازی نهایی به عنوان نفر اول منطقه غرب آسیا به جمع ۱۶ نفر مرحله نهایی صعود کند.

مرتضی محمدی در رقابت‌های جهانی ورزش الکترونیک خوش درخشید

این بازیکن جوان و  خوش آتیه قم ،تنها در دور نخست آن هم  به دلیل مشکلات فنی و سرعت اینترنت بازی را به حریف اماراتی خود واگذار کرد که در ادامه توانست باشکست حریفان خود به پیروزی در منطقه غرب آسیا برسد.


سید محمود رضوی، رئیس کمیته ورزش‌های الکترونیک استان قم و تنها مربی فوتبال الکترونیک فعال در استان قم با ابراز امیدواری برای کسب جام قهرمانی، اظهار کرد: در صورت حمایت مسئولان امر، شاهد کسب مدال از رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و نیز المپیک پاریس برای تاریخسازی در ورزش قم خواهیم بود.

رشته ورزش‌های الکترونیک در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و نیز المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارای مدال باکیفیت و معتبر خواهد بود.

مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیک در طول شش ماه گذشته در سطح جهان به صورت  غیر حضوری برگزار شده است و پیش بینی می شود تا ۶ ماه دیگر این روال ادامه داشته باشد.

مرتضی محمدی در رقابت‌های جهانی ورزش الکترونیک خوش درخشید


رشته ورزش‌های الکترونیک زیر مجموعه هیئت ورزش‌های همگانی است،انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران از سال ۸۵ فعالیت خود را  آغاز کرده است که در این مدت، مدال‌های جهانی و آسیایی و مقام‌های خوبی را در این رشته کسب کرده است.


طبق آمار و گزارش‌های رسمی در ایران نزدیک به ۲۴ میلیون نفر به صورت روزانه از بازی‌های این رشته در پلتفرم‌های رایانه، کنسول، موبایل، لب تاب و vr استفاده می کنند و این رشته نوین ورزشی در هر دو بعد همگانی و قهرمانی فعال است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار