گروه‌های مردمی در حرکتی خود جوش با همکاری حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، تالاب بین المللی چغاخور را برای ورود پرندگان مهاجر پاکسازی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیطزیست چهارمحال و بختیاری گفت: با آغاز کوچ پرندگان به تالاب‌های استان، کارشناسان حفاظت محیط‌زیست با همراهی گروه‌های مردمی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پاکسازی تالاب چغاخور از زباله‌های پراکنده و به طور ویژه پلاستیک، در محیط پرداختند.

او افزود: در میان حیات وحش، پرندگان از جمله موجوداتی هستند که به واسطه زباله انسان‌ها، کاهش شدید جمعیت داشته اند و با مرگی دردناک از بین می‌روند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: حس بویایی در پرندگان آبزی و کنار آبزی در طول فرآیند تکامل، رشد نیافته و پدیده بسیار نوظهور پلاستیک در تاریخ عمر زمین برای آن‌ها ناآشناست.

او ادامه داد: به این سبب این پرندگان درب‌های بطری شناور در آب و دیگر انواع پلاستیک رنگی را با غذا اشتباه می‌گیرند و می‌بلعند، این مواد در معده بسیاری گونه‌ها و همچنین پرنده‌های نابالغ که قابلیت نشخوار ندارند باقی می‌ماند و هضم نمی‌شود و حجم معده را به تدریج پر می‌کنند تا جایی که پرنده با مرگ تدریجی بر اثر گرسنگی می‌میرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار