هزاران موریتانیایی بسته شدن سفارت فرانسه را خواستار شدند

مردم موریتانی در اعتراض به اظهارات توهین آمیز‎ رئیس جمهور فرانسه به اسلام و پیامبر اکرم (ص) بسته شدن سفارت فرانسه در این کشور و اخراج سفیر آن را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هزاران نفر از مردم موریتانی در اعتراض به اظهارات توهین آمیز‎ «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه به اسلام و پیامبر اکرم (ص) در شهر «نواکشوت» پایتخت این کشور تظاهرات کردند و بسته شدن سفارت فرانسه در این کشور و اخراج سفیر آن را خواستار شدند.

این تظاهرات روز جمعه بعد از نماز جمعه درمیدان فرودگاه قدیم در شهر نواکشوت برگزار شد. برگزاری این تظاهرات به درخواست شماری از سیاستمداران از گرایش‌های مختلف بود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات بسته شدن سفارت فرانسه و تحریم همه کالا‌های فرانسوی را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان همچنین شعار‌هایی از قبیل «فقط رسول خدا» و «فدای تو‌ای رسول خدا» سر دادند.

بسیاری از احزاب سیاسی و انجمن‌های موریتانی با انتشار بیانیه‌هایی مواضع تحریک آمیز دولت فرانسه در قبال اسلام را محکوم کردند.

احزاب سیاسی در این بیانیه‌ها اعلام کردند: دولت فرانسه با انتشار کاریکاتور‌های اهانت آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) و انتشار مجدد آن‌ها در ساختمان‌های بلند، تحقیر آشکار یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان را در پیش گرفته است.

چندی پیش دولت موریتانی نارضایتی خود را از تحریک علیه اسلام و احساسات مسلمانان جهان با اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار