لطفی گفت: کادر درمان دچار فرسایش شده‌اند و مبتلایان به کووید ۱۹ در استان رو به افزایش است و شرایط سختی را پیش رو داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه به بیماری کرونا، با اشاره به انجام ۳۸۷ هزار تست کرونا از مراجعان در آزمایشگاه‌های سطح استان، اظهار کرد: میانگین تست کرونا در فارس با راه اندازی ۱۴ آزمایشگاه در سطح استان، ۱۰ درصد کل کشور است.

او افزود: ۱.۸ دهم درصد مرگ و میر‌های ناشی از بیماری کرونا در کشور مربوط به استان فارس است چرا که تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ رو به افزایش است و مردم این بیماری را به شوخی گرفته اند.

لطفی با بیان اینکه روزانه حدود ۲ هزار بیمار در مراکز ۱۶ ساعته کووید ۱۹ استان آزمایش و تست می‌شوند، گفت: همچنین روزانه نزدیک به ۳۰۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند که آمار وحشتناکی است.

او با اشاره به افزودن حدود ۳۰۰ تخت بیمارستانی در استان فارس، گفت: حدود هزار و ۵۳۹ تخت برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وضعیت قرمز و بد دو شهرستان از جمله مرودشت و آباده خبر داد و افزود: ۹۰ درصد تخت‌های عادی بیمارستانی اشغال هستند.

او با اشاره به لیست انتظار بیماران کرونایی، تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود تخت‌های بیمارستانی رو به رو هستیم و همه تخت‌های بیمارستانی پر است.

لطفی اظهار کرد: ۱۴ درصد بیمار‌های کرونایی در بخش‌ای سی یو هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه مرگ و میر‌های بیماری کرونا به سن پایین رسیده است، گفت: راهی جز تعطیلی نداریم و همکاری نکردن مردم با کادر درمان و با تجمعات و برپایی مراسم‌های عروسی ها، اتاق مرگ را تشکیل داده است.

لطفی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از پرسنل کادر درمان و پرستار درگیر بیماری شدند و با کمبود نیرو مواجه شدیم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل کمبود دستگاه تولید اکسیژن داریم، با ابراز گلایه از رعایت نکردن نکاتی مانند ماندن در منزل و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی صحبت کرد که این موضوع سبب افزایش بار زحمات کادر درمانی کشور شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ برشمرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار