در چارچوب مسابقات هفته هفتم لیگ برتر فوتبال انگلیس منچستر یونایتد و آرسنال به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال انگلیس از ساعت ۲۰ امروز (یکشنبه) تیم فوتبال منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان آرسنال خواهد بود.

منچستریونایتد وضعیت خوشایندی ندارد. این تیم از ۵ بازی خود تنها ۷ امتیاز کسب کرده و در حال حاضر در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. آرسنال هم وضعیت بهتری از میزبان خود ندارد. قهرمان جام حذفی فصل گذشته از ۶ بازی فقط ۹ امتیاز کسب کرده و در جایگاه دوازدهم جدول رده‌بندی جای دارد.

با این وجود این ۲ تیم با کسب پیروزی‌های مقتدرانه در هفته دوم رقابت‌های اروپایی با روحیه بالایی رو در روی هم قرار خواهند گرفت. سرخ پوشان شهر منچستر روز چهارشنبه در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تیم لایپزیگ آلمان را ۵ بر صفر در هم کوبید. این پیروزی بهترین عملکرد یونایتد‌ها در این فصل تا به اینجای کار است. آرسنال هم در مسابقات هفته دوم رقابت‌های لیگ اروپا موفق شد تیم دانداک ایرلند را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد و صدرنشین گروه خود شود.

اوله گونار سولسشر سرمربی نروژی منچستریونایتد به دنبال این است که در این بازی به پیروزی دست یابد و طلسم پیروز نشدن در بازی‌های خانگی این فصل را بشکند. آرسنال هم در این بازی به دنبال کسب اولین برد خود در اولدترافورد از سپتامبر سال ۲۰۰۶ به این طرف است.

محروم و مصدوم

الکس تلس بازیکن ۲۷ ساله یونایتد‌ها که به تازگی از پورتو به این تیم پیوسته به دلیل ابتلا به کرونا در این بازی غایب خواهد بود.

اریک بیلی و جسی لینگارد ۲ غایب منچستریونایتد در این بازی هستند. بیلی و لینگارد تا تعطیلات بازی‌های ملی در ماه نوامبر حاشیه نشین خواهند بود.

منچستریونایتد در این بازی آنتونی مارسیال را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. او که در دیدار برابر تاتنهام از زمین مسابقه اخراج شده سومین جلسه محرومیت خود را سپری می‌کند.

فیل جونز دیگر بازیکن مصدوم این تیم هم در حال سپری کردن دوران نقاهت پس از انجام عمل جراحی است و به گفته سولسشر او ماه دسامبر به آمادگی کامل خواهد رسید.

در آن سوی میدان داوید لوئیز مصدوم بزرگ آرسنال است. او روز یکشنبه در شکست یک بر صفر آرسنال برابر لسترسیتی مصدوم شد و هنوز به آمادگی نرسیده است.

مدافعانی مانند راب هلدینگ به دلیل مصدومیت همسترینگ، پابلو ماری (مصدومیت مچ پا) و کالوم چمبرز و (مصدومیت زانو) در این بازی غایب خواهند بود.

علاوه بر آن‌ها گابریل مارتینلی مهاجم آرسنال با وجود اینکه به تمرینات برگشته هنوز به آمادگی کامل نرسیده است. او از ماه مارس تاکنون بازی نکرده است.

سوابق ۲ تیم

منچستر یونایتد در ۱۳ بازی خانگی اخیر خود در لیگ جزیره برابر آرسنال شکست نخورده است.۸ پیروزی و ۵ تساوی حاصل این دیدار‌ها بوده است. آخرین شکست خانگی شیاطین سرخ برابر توپچی‌ها به سپتامبر سال ۲۰۰۶ بر می‌گردد که یک بر صفر بازی را واگذار کردند.

آرسنال از ۳ بازی گذشته خود در لیگ برتر انگلیس در ۲ بازی برابر منچستریونایتد به پیروزی رسیده و یک بازی هم به تساوی کشیده شده است. در واقع آرسنال در ۱۵ بازی آخر خود برابر منچستر یونایتد فقط ۲ بار این تیم را برده است.

آرسنال در چهار بازی آخر خود در لیگ برتر برابر منچستریونایتد شکست نخورده است. بهترین رکورد شکست ناپذیری آرسنال برابر منچستر یونایتد ۵ بازی است که بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ به دست آمد.

منچستر یونایتد در ۲۹ بازی خانگی خود در لیگ جزیره برابر آرسنال هر وقت گلزنی کرده شکست نخورده است. در این بازی‌ها آن‌ها ۲۱ برد و ۸ تساوی داشته اند. آخرین باری که منچستر یونایتد با وجود گلزنی برابر آرسنال بازی را واگذار کرد به نوامبر سال ۱۹۷۷ برمی‌گردد که ۲-۱ شکست خورد.

منچستر یونایتد در این فصل در سه بازی خانگی در لیگ برتر یک تساوی و ۲ شکست داشته است. آخرین باری که منچستر یونایتد در ۴ بازی خانگی خود نتوانست به پیروزی دست پیدا کند به فصل ۱۹۷۲-۷۳ بر می‌گردد.

در حقیقت منچستر یونایتد در پنج بازی گذشته خود در خانه نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند. این طولانی‌ترین رکورد از این نظر از سال ۱۹۹۰ به بعد است. آن سال آن‌ها در ۶ بازی نتوانستند در خانه به برتری برسند.

منچستریونایتد از ۱۹ بازی خود در لیگ برتر فقط در ۲ بازی شکست خورده در ۱۱ بازی پیروز شده و ۶ تساوی داشته است. هر ۲ شکست این تیم در پنج بازی آخر و برابر ۲ تیم لندنی کریستال پالاس و تاتنهام اتفاق افتاد.

میکل آرتتا می‌خواهد دومین مربی در تاریخ آرسنال باشد که هر ۲ بازی اول خود برابر منچستر یونایتد را با پیروزی پشت سر می‌گذارد. اولین مربی هربرت چاپمن بود که این اتفاق را در فصل ۱۹۲۶-۱۹۲۵ رقم زد. آخرین مربی آرسنال که توانست اولین بازی خارج از خانه خود برابر شرایط سرخ را با پیروزی پشت سر بگذارد بیلی رایت در ماه می‌سال ۱۹۶۳ بود.

مارکوس رشفورد مهاجم جوان منچستر یونایتد در ۹ بازی آخر خود برابر آرسنال در نتوانسته است گلزنی کند. آخرین باری که او برابر این تیم گلزنی کرد فوریه سال ۲۰۱۶ بود که در اولین بازی خود در لیگ برتر ۲ گل به این تیم زد.

پیر امریک اوبامیانگ ستاره آرسنال و کاپیتان این تیم در ۵ بازی اخیر نتوانسته است در لیگ گلزنی کند اتفاقی که از نوامبر سال ۲۰۱۴ که برای دورتموند بازی می‌کرد، برای اولین بار است که رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار