در‌ها و پنجره‌های منازل و اماکن ۲ بار در روز و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بازگشایی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش دمای استان در فصول سرد سال گفت: با توجه به بسته شدن در‌ها و پنجره‌های منازل و فضا‌های تجمعی احتمال ابتلا به کرونا بالا می‌رود.

او افزود: بنابراین توصیه می‌شود ۲ بار در روز و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه در‌ها و پنجره‌های منازل و اماکن باز شود تا تهویه صورت گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار مشکوک مبتلا به کرونا به مراکز درمانی سطح استان گیلان مراجعه می‌کنند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم.

حیدرزاده همچنین از بستری بودن بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه ۹۰ بیمار بدحال و در ICU بستری هستند.

او با بیان اینکه وضعیت مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته روند ثابت داشته است، ادامه داد: البته روند افزایشی بیماران نسبت به ۳ ماه گذشته چشمگیر بوده که نشان دهنده کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پایین بودن ضریب پوشش ماسک در گیلان نسبت به کشور تصریح کرد: در ۲ هفته گذشته ضریب ماسک زدن در استان چند درصد افزایش یافته، اما همچنان از کشور پایین‌تر هستیم.

بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان گیلان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.