روز‌های خوب و طلایی برای صادرات مازندران

۴۲۱ هزار تن انواع کالا‌های غیرنفتی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه از مازندران صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران گفت:۴۲۱ هزار تن انواع کالا‌های غیرنفتی به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۳۸۸ هزار دلار از ابتدای امسال تا پایان مهرماه از مازندران صادر شد.

او با اشاره به اینکه مقصد صادرات کالا‌های مازندران به ۲۸ کشور مختلف جهان بوده است، افزود: عمده کشور‌های طرف مبادله تجاری صادراتی گمرکات مازندران در این مدت عراق، روسیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، ترکمنستان، سوریه و رومانی بوده‌اند که بیش از ۵۰ درصد از ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده اند.

ناظر گمرکات مازندران گفت: فرآورده‌های لبنی به ارزش ۵۷ میلیون و ۷۳۶ هزار دلار و با سهم ۵۲ درصد، انواع موادغذایی به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار دلار با سهم ۱۰ درصد، سیمان به ارزش ۵ میلیون و ۹۲۷ هزار دلار با سهم ۵ درصد، بستنی به ارزش ۳ میلیون و ۷۷۳ هزار با سهم ۳ درصد و کاغذ به ارزش ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار دلار با سهم ۲ درصد از کل صادرات مازندران بوده اند.

سهم ۵۰۹میلیون دلاری واردات کالا از گمرک مازندران

مدیرکل گمرک نوشهر در خصوص کالا‌های وارده شده به سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار گفت: یک میلیون و ۵۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۵۰۹ میلیون و ۴۰۶ هزار دلار از ابتدای امسال تا پایان مهرماه امسال از طریق این گمرکات وارد کشور شده است.

او افزود: ۲۷ کشور جهان شامل کشور‌های روسیه، امارت متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، هلند، سوئیس، عمان عمده‌ترین کشور‌های صادر کننده کالا به گمرکات مازندران در این مدت بودند.

ناظر گمرکات مازندران در خصوص ترانزیت کالا از گمرکات مازندران، گفت: میزان ترانزیت انجام شده از گمرکات مازندران در این مدت ۱۲ هزار و ۶۶۱ تن به ارزش ۱۷ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۲ درصدی رشد داشته است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.