بیش از ۲۴ میلیون رای‌دهنده الجزایری امروز برای شرکت در همه‌پرسی درباره قانون اساسی جدید این کشور به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، همه‌پرسی درباره پیش‌نویس قانون اساسی جدید الجزایر آغاز شد.

بیش از ۲۴ میلیون رای‌دهنده الجزایری امروز برای شرکت در همه‌پرسی درباره قانون اساسی جدید این کشور در نبود عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، که برای درمان به یکی از بیمارستان‌های آلمان رفته است، به پای صندوق‌های رای می‌روند. حال عبدالمجید تبون که به کرونا مبتلا شده، وخیم گزارش شده است.

گروه‌های سیاسی الجزایر اختلاف شدیدی درباره پیش نویس قانون اساسی این کشور دارند و برخی مخالف و برخی موافق آن هستند.

نبود عبدالمجید تبون در الجزایر باعث شده است گروه‌های معارض خصوصا گروه‌هایی که مخالف پیش‌نویس قانون اساسی جدید الجزایر هستند، اعلام کنند با توجه به نبود تبون و مخالفت بخش وسیعی از گروه‌های سیاسی و جامعه مدنی الجزایر امکان تصویب پیش‌نویس قانون اساسی الجزایر وجود ندارد.

عبدالعالی رزاقی، فعال سیاسی و استاد دانشگاه الجزایر، گفت بعید نیست دولت الجزایر در تصویب قانون اساسی جدید شکست بخورد، زیرا حال شخص اول مورد نظر یعنی رئیس جمهور خوب نیست و وی در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های آلمان به سر می‌برد در نتیجه تصویب قانون اساسی بدون امضای رئیس جمهور، به منزله توهین به قانون اساسی است.

 انتخابات از جمعه گذشته برای الجزایری‌های ساکن در خارج کشور و همچنین عشایر این کشور آغاز شده است.

وزارت کشور الجزایر در خصوص تامین امنیت برگزاری انتخابات گفت اقدامات امنیتی شدیدی در پیش گرفته است.

همه‌پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی الجزایر مورد اختلاف الجزایری هاست به طوری که برخی الجزایری‌ها معتقدند قانون اساسی جدید به بحران این کشور پایان خواهد داد و دیگران معتقدند باعث ایجاد بحران در الجزایر خواهد شد و این مردم الجزایر هستند که تصمیم نهایی را درباره قانون اساسی جدید اتخاذ خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار