مدرسه ۳ کلاسه در روستای مختار آباد افتتاح و ۴ باب مدرسه در مناطق کم برخوردار شهرستان نورآباد کلنگ زنی شد. ب

غفوری نژاد،مدیر کل نوسازی مدارس لرستان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، اظهار داشت: افتتاح و کلنگ زنی مدارس شهرستان نورآباد با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز صورت گرفت که واحد آموزشی ۳ کلاسه روستای مختارآباد در زمینی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ متر مربع و با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

او  ادامه داد: متاسفانه سرانه فضای آموزشی در شهرستان نورآباد نسبت به میانگین استان وضعیت مناسبی ندارد و ما برای جبران این عقب افتادگی، نیازمند تلاش برای ایجاد مدارس مستحکم، ایمن و مناسبی هستیم تا ان شاالله در آینده این کمبود مرتفع شود.

غفوری نژاد تصریح کرد: هم اکنون ۲۴ واحد آموزشی با ۸۷ کلاس درس و با اعتبار کلی ۴۴ میلیارد تومان در شهرستان نورآباد در دست ساخت است که ۷۷ درصد این مدارس با مشارکت خیرین در دست اجرا هستند.

مدیر کل نوسازی مدارس ضمن تشریح طرح آجر به آجر گفت: در ۷ ماه گذشته با تاکیدات دکتر رخشانی مهر و پیگیری‌های دکتر ابراهیمی نماینده مردم شهرستان سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی و در جهت ایجاد عدالت آموزشی کار اجرایی ۱۸ واحد آموزشی با ۵۱ کلاس درس و ۳۰۶ میلیارد ریال اعتبار شروع شده و خوشبختانه تا امروز هم از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند.

او اضافه کرد: علی رغم کمبود محسوس هنرستان در نورآباد، این شهرستان فاقد هنرستان آموزشی بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته هم اکنون شاهد پیشرفت خوب اجرای ساخت هنرستان هستیم و بسیار امیدواریم که بتوانیم تا مهرماه سال آینده، ساخت این هنرستان هم به اتمام برسد و در اختیار دانش آموزان مستعد این منطقه قرار بگیرد.

او در ادامه از مشارکت قرارگاه امام رضا (ع) در ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار خبر داد و افزود: امروز شاهد کلنگ زنی ۴ مدرسه با ۱۱ کلاس درس با اعتبار ۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت قرارگاه امام رضا (ع) در روستا‌های اشرف آباد، بابا محمد سنجابی، قمش کاکاوند، ده پهلوان کاکاوندشهرستان نورآباد هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.