حسن بیگی گفت:مدیران کل بخواهند روسای ادارات را در شهرستان‌ها منصوب کنند حتما باید با فرماندار هماهنگی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی با اشاره به عدم هماهنگی برخی از انتصابات مدیران شهرستان‌ها با فرمانداران استان تهران دارند گفت: در شرح وظایف استانداران و فرمانداران که مصوب شورای عالی ادارای است. در ماده یک این مصوبه استانداران به عنوان نماینده‌ی عالی دولت معرفی می‌شوند، یعنی استاندار در محدوده‌ی کاری خود مثل رئیس جمهور دارای کابینه است و این کابینه همان مدیرانند.

وی ادامه داد:در ماده ۸ این قانون صراحت دارد که نصب مدیران کل و یا بالاترین مقامات اداری با هماهنگی چه کسانی است و با هماهنگی استاندار این کار انجام می‌شود. در ماده‌ی ۱۰ همین مصوبه نیز می‌گوید که مدیران کل و اعضای محترم شورای اداری بخواهند روسای ادارات را در شهرستان‌ها منصوب کنند حتما باید با فرماندار به عنوان نماینده‌ی عالی دولت هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: بند ۱ ماده ۱۰ نیز حکمیت را به استانداری محول کرده است یعنی اگر در شهرستانی بین فرماندار و مدیرکل اختلافی به وجود آمد استاندار آن را بررسی می‌کند که تاکنون به حوزه‌ی سیاسی این کار محول شده است.

حسن بیگی تصریح کرد: ماده ۲۴ نیز تاکید دارد که کلیه‌ی وظایفی که استانداران دارند در شهرستان مربوطه فرمانداران نیز آن وظایف را دارند. بیش از ۹۰ درصد از مدیران همکاری لازم را با فرمانداری دارند، اما همان مقداری که وجود دارد امیدواریم دیگر شاهد آن نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار