صادرات برنج گیلان به کشور‌های آسیا و اروپا

امسال ۱۶۰۰ تن برنج از گیلان به کشور‌های آسیا و اروپا صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نعمت قاسمی، مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنج مازاد تولید گیلان علاوه بر اینکه به بازار دیگر استان‌های کشور می‌رود، به کشور‌های خارجی متقاضی برنج ایرانی نیز صادر می‌شود.

او افزود: با توجه به افزایش سازگاری ذائقه مردم جهان با برنج ایرانی امسال یک هزار و ۶۰۰ تن برنج گیلان را به کشور‌های آسیا و اروپا صادر کردیم.

مدیر امور بازرگانی جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: این برنج‌ها به کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، اتریش، کانادا و آلمان صادر شده است.

قاسمی ادامه داد: اولویت اول کشاورزی گیلان تأمین برنج مورد نیاز هموطنان است و صادرات برنج این استان برای دیگر کشور‌ها در مرحله بعد قرار دارد.

او با بیان اینکه همه برنج‌های داخلی که باید به کشور‌های خارجی صادر شوند، از استان گیلان تأیید و صادر می‌شوند، گفت: صادرات برنج ایرانی ارزآوری خوبی برای کشور دارد و بنا داریم تا بازار‌های هدف بیشتری را در جهان از آن برنج ایرانی کنیم.

مدیر امور بازرگانی جهاد کشاورزی گیلان افزود: ذائقه بسیاری از مردم کشور‌های هدف با برنج ایرانی سازگار شده است و چون این محصول کیفیت و طعم خوبی دارد، هر روز مشتریان بیشتری پیدا می‌کند.

او یادآور شد: اغلب برنج تولیدی گیلان از نوع هاشمی است و برنج‌های صادر شده از گیلان به دیگر کشور‌ها نیز از همین رقم است.

امسال ۷۲۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید شد که ۱۰۵ هزار تن آن در استان مصرف می‌شود.

این میزان برنج سفید از یک میلیون و ۹۵ هزار تن شلتوک استحصال شده است.

استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
ببرندو بیاشامند و به ریش ما بخندن
وما برنج خارجیه بی کیفیت روی سفره ما باشد