رئیس کمیته کیک بوکسینگ wka استان کرمان گفت: بیماری کرونا موجب ریزش ۷۰ درصدی ورزشکاران و آسیب به باشگاه‌های این رشته ورزشی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا صادقی رئیس کمیته کیک بوکسینگ wka استان کرمان در نشست بررسی مسائل و مشکلات باشگاه‌ها و معارفه روسای کیک بوکسینگ wka شهرستان‌ها گفت: موضوع اصلی ارائه راهکار درخصوص تعطیلی باشگاه‌های استان به علت بیماری کرونا است و در شرایط فعلی برخی مشکلات ازجمله نبود هنرجو و امکانات، مانع ادامه فعالیت باشگاه‌داران شده و برخی باشگاه‌ها نیز ضعیف پیش می‌روند.

او با بیان اینکه مدیریت کردن و حفظ باشگاه‌ها در شرایط کرونا اولویت اصلی ما است، افزود: سیستم‌ها و برنامه‌هایی برای جذب هنرجو به بدنه باشگاه‌ها در استان اجرایی می‌شود.

صادقی با اعلام اینکه بیماری کرونا موجب ریزش ۷۰ درصدی ورزشکاران و آسیب به باشگاه‌های این رشته ورزشی شده است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای پیش برویم که ورزش همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دارای بیشترین بازدهی باشد و اینگونه دغدغه خانواده‌ها نیز در شرایط کرونا از بین می‌رود.

او بیان داشت: فرصت‌های طلایی در بحران‌ها به‌وجود می‌آید که جامعه ورزش کیک بوکسینگ باید از این شرایط به نحو مطلوب بهره ببرد و در دوران کرونا نیز مربیان می‌توانند یکسری فرصت جدید برای باشگاه‌های خود خلق کنند.

رئیس کمیته کیک بوکسینگ wka استان کرمان به طرح دلایل و دغدغه‌های تعطیلی باشگاه‌های کیک بوکسینگ پرداخت و گفت: مشکلاتی ازجمله اجاره بها، وضعیت دستورالعمل‌های بهداشتی، فضای ورزشی، تجهیزات و مشکلات اقتصادی مانع فعالیت حرفه‌ای در استان می‌شود و باید برنامه ریزی برای فعال نگهداشتن این رشته، در کنار حفظ آن و احیای مجموعه باشد و در شرایط کرونا باید گام به گام پیش رویم.

کاپیتان اسبق تیم ملی کیک بوکسینگ و استاد هنر‌های رزمی کشور افزود: مشکلات فراروی ورزش‌های رزمی با همدلی، همفکری و ارائه راهکار‌های جدید پیگیری می‌شود و در این زمینه از ظرفیت تمامی جامعه کیک بوکسینگ استان کرمان که همواره راه گشای بسیاری از مشکلات این حوزه بوده اند، استفاده می‌شود.

صادقی تصریح کرد: مسئله ورزش‌های رزمی دغدغه همه ما است لذا ابتدا باید اهداف را مشخص کرد، سپس ایرادات کار را شناسایی و با برنامه ریزی هدفمند برای رفع آن گام برداشت.

او با اشاره به ترکیب باشگاه‌ها و خطر متوقف شدن این رشته بیان داشت: باشگاه داران امروز از عهده مخارج و هزینه‌های خود برنمی‌آیند لذا در این شرایط نباید راحت‌ترین مسیر را انتخاب کرد و باید پس از بررسی کامل در شرایط بیماری کرونا، معقول‌ترین سیستم را اجرایی کرد.

رئیس کمیته کیک بوکسینگ wka استان کرمان گفت: ابتدا باید راهکار‌های حفظ ورزش کیک بوکسینگ و قهرمانان ما لحاظ شود و پس از آن از طریق تبلیغات و برگزاری مسابقات و استفاده از خدمات غیرحضوری، راهکار‌های اجرایی برای نجات ورزش استان اتخاذ شود.

صادقی افزود: در بخش مسابقات نیز شهرستان‌ها بسته به درگیری با کرونا، دستورالعمل‌های بهداشتی خاصی دارند و برنامه مسابقات در این زمینه و با توجه به شرایط فعلی اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای مسابقات انفرادی حتی در شرایط دشوار کرونا قابل کار کردن است، تصریح کرد: تعهد به ورزشکاران باید همواره در دستور کار باشد و برگزاری مسابقات با برنامه ریزی اصولی، جذب اسپانسر و مشوق برای برترین‌ها عملیاتی شود و با این اقدام می‌توان میان علاقه‌مندان ایجاد انگیزه کرد.

داور بین المللی و مدرس داوری کیک بوکسینگ گفت: برخی اماکن و سالن‌های ورزشی ادارات بدون استفاده مانده و برخی از آنان تمایلی به استفاده از این اماکن ندارند که از این ظرفیت و از ابزار‌های توسعه ورزش استان کرمان می‌توانیم برای رشد و توسعه ورزش کیک بوکسینگ در شرایط دشوار فعلی استفاده مطلوب کنیم.

در این آیین با حضور رئیس و سایر مسئولان کمیته کیک بوکسینگ wka استان کرمان، حکم غلامعباس خواجویی‌نژاد مسئول این کمیته در شهرستان سیرجان و مصطفی سلیمانی مسئول این کمیته در انار و همچنین حامد سالاری مدیر روابط عمومی کمیته استان کرمان اعطا شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار