رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام ۱۱ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی دیروز با تلاش آتش نشانان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۱۱ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق طی دیروز با تلاش آتش نشانان گفت: ساعت ۹ و ۱۷ دقیقه با تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان وقوع حادثه آتش سوزی در اراضی پادادشهر خیابان ۴ اطلاع رسانی شد.

او افزود: آتش سوزی ترانس برق موجب پاشیده شدن روغن ترانس به اطراف و حریق خودرو پراید و منزل مسکونی مجاور شد که آتش نشانان سریعا با ایمن سازی و استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله‌های حریق را مهار کردند.

قنبری با اشاره به اینکه علت آتش سوزی از سوی کارشناسان سازمان در دست بررسی است و کسی در این حادثه دچار آسیب جانی نشد، اظهار داشت: وقوع آتش سوزی دیگری در منزل مسکونی در کوی ملت خیابان ۲۱ اقبال ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه به علت بی احتیاطی مالک در روشن کردن آتش در تراس منزل مسکونی منجر به اعزام نیرو‌های عملیاتی به محل حادثه شد و شعله‌های حریق که به داخل منزل مسکونی سرایت کرده بودند، با حضور به موقع آتش نشانان کوتاه آمدند.

او با اشاره به مهار آتش سوزی خودروی پژو ۴۰۵ که حین حرکت در مسیر سی متری بین خیابان عظیم و جهانیان ساعت ۱۹ و ۲۶ دقیقه به علت اتصال برق خودرو اشاره کرد و ادامه داد: نشت گاز آبگرمکن منزل مسکونی در کوی جواهری در ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه به وقوع پیوست و آتش نشانان با ایمن سازی محل و رفع نشت گاز از بروز آتش سوزی و انفجار جلوگیری کردند.

قنبری بیان کرد: حرارت بیش از حد روغن در حین آشپزی منجر به حریق و دودگرفتگی فروشگاه فست فود در منطقه کیانپارس نبش خیابان ۷ شرقی ساعت ۲۰ و ۳۵ دقیقه شد و ماموران آتش نشانی با ایمن سازی و استفاده از تجهیزات خاموش کننده حریق را مهار و دود ناشی از حریق را با استفاده از فن فشار مثبت از داخل ساختمان خارج کردند.

او به همکاری آتش نشانان با عوامل ۱۱۵ جهت جابجایی بیمار سنگین وزن در منطقه پردیس خیابان گلزار ساعت ۱۹ و ۴۱ دقیقه اشاره کرد و گفت: آتش نشانان در عملیات نجات از آسانسور در منطقه چهارشیر و عملیات نجات محبوسین در اماکن در مناطق زویه، گلستان، باهنر و کمپلو جنوبی ۹ شهروند را نجات دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.