دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آمریکا در تولید، کشت و تجارت مواد مخدر دخالت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان نظام پزشکی امروز (۱۲ آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه درمان اعتیاد خلاء‌هایی داشتیم و بسیاری از افرادی که درمان می‌شدند دوباره به چرخه اعتیاد بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه نیاز بود که از شیوه‌های نوین درمان اعتیاد استفاده شود، گفت: تفاهم نامه‌ای که امروز امضا شد در چند حوزه درمان، پیشگیری، آموزش همگانی صورت گرفته است و از ۳۰۰ هزار عضو سازمان نظام پزشکی در این خصوص استفاده خواهد شد.

مومنی ادامه داد: در این ۳ حوزه کارگروه مشترکی تشکیل شد که فقط در قالب یک تفاهم نامه کلی نباشد و این کارگروه به صورت مستمر به اجرای این تفاهم نامه نظارت داشته باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه از روش‌های علمی باید بهره‌مند شویم، افزود: یکی از بزرگترین آسیب‌های کشور موادمخدر است که آسیب‌های بسیاری را ایجاد می‌کند، امیدواریم با این تفاهم نامه کاهش شیوع و افزایش مانایی درمان را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه از همه توان کشور در حوزه مبارزه با اعتیاد باید بهره مند شویم، ادامه داد: در حال حاضر در حوزه مواد مخدر در حالت جنگ قرار داریم، تولید و قاچاق در افغانستان افزایش می‌یابد که این اقدامات تحت پوشش کشور‌های غربی و آمریکایی انجام می‌شود.

مومنی بیان کرد: حتی براساس منابع معتبر متوجه شده‌ایم آمریکایی‌ها در حوزه حمل و نقل مواد مخدر در دریا دخالت دارند و زمانی که با شناور‌های حمل مواد مخدر مواجهه می‌شوند، مشکلی با جابه جایی ندارند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: آمریکا در تولید، کشت و تجارت مواد مخدر دخالت می‌کند، به همین دلیل باید علاوه بر درمان، در حوزه پیشگیری فعالیت داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: موادمخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار