مرد محلی تنها با یک روز صرف وقت و ایستادن در بالای پل یک رودخانه معروف محلی، تپه ای از آشغال را جمع آوری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آلودگی محیط زیست به ویژه آب‌ها یک نگرانی جدی بشمار می‌رود. افراد در نقاط مختلف جهان هر یک به شیوه‌ای تلاش می‌کنند تا در پاکسازی محیط زیست نقش ایفا کنند.

«چاندرا کیشور پاتیل»، یک مرد جوان اهل ایندیرانگار نمونه‌ای از این افراد علاقمند به محیط زیست در جهان است. این مرد هندوستانی هر سال در اقدامی جالب تلاش می کند تا توجه هموطنانش را به این خطر بزرگ (آلوده شدن محیط زیست و آب‌ها) جلب کند.


بیشتر بخوانید


آقای پاتیل ۱ روز تمام روی پل رودخانه معروف گاداواری هند می ایستد تا مانع پرتاب آشغال و بطری‌های پلاستیکی مردم محلی به داخل رودخانه شود. در تصاویری که در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است پاتیل را در حالی که در مقابل انبوهی از بطری‌های پلاستیکی و مواد زائد ایستاده نشان می‌دهد.

اشتیاق عجیب مردم محلی در آلوده کردن رودخانه معروف!

مامور سازمان جنگلبانی هند با نام «اسوِتا بودا»، این تصاویر تامل برانگیز را در توئیتر منتشر کرد. او در توضیح این پست نوشت: «من در تمام روز این مرد را روی پل رودخانه گاداواری دیدم. او در حالی که یک سوت در دست داشت مانع مردم در پرتاب «دوشِرا» (آشغال مقدس) در بسته‌های پلاستیکی به داخل رودخانه می‌شد.»

اشتیاق عجیب مردم محلی در آلوده کردن رودخانه معروف!

پاتیل در گفتگو با یکی از رسانه‌های محلی هند گفت که در منطقه‌ای در نزدیکی این رودخانه ساکن است. او گفت با گذشت هر سال آب رودخانه کثیف‌تر می‌شود، چون مردم اقدام به پرتاب آشغال و مواد زائد به داخل آن می‌کنند. پاتیل ۵ سال پیش تصمیم گرفت با ایستادن روی پل رودخانه از آلوده شدن آن توسط مردم جلوگیری کند.

او گفت: «من پنج سال است که این کار را انجام می‌دهم. تا زمانی که بتوانم و سالم باشم این کار را انجام خواهم داد. من از صبح تا ۱۱ شب روی پل می‌ایستم و به مردم در مورد ریختن آشغال به داخل اّب هشدار می‌دهم. برخی با من بدرفتاری می‌کنند، اما من آن‌ها را متقاعد می‌کنم که چنین کاری را انجام ندهند.» او در جواب اینکه چطور مردم را قانع می‌کند گفت: «از آن‌هایی که می‌خواهند آشغال به داخل رودخانه بیاندازند می‌خواهم تا جرعه‌ای از آب رودخانه را بنوشند، وقتی آن‌ها از نوشیدن آب خودداری می‌کنند، به آن‌ها در مورد خطرات آلوده کردن محیط زیست آگاهی می‌دهم.»

این تصاویر پس از آنکه در تاریخ ۳۱ اکتبر در توئیتر منتشر شد بیش از ۸۰۰ لایک دریافت کرد. انتشار این تصاویر با واکنش کاربران توئیتر نیز همراه بود. یکی از کاربران هندوستانی در کامنتی نوشت: «به این مرد و اینکه چنین آدم آگاهی در مملکتم زندگی می‌کند افتخار می‌کنم.» کاربر دیگری نوشت: «درود فراوان بخاطر داشتن این حس مسئولیت در قبال محیط زیست.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار