جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سالروز بیانیه منفور بالفور تاکید کرد: آنچه با زور از ما گرفته شد با قدرت و مقاومت باز پس خواهیم گرفت و صهیونیست‌ها را از کشور خود بیرون خواهیم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (دوشنبه) در ۱۰۳ سالگرد اعلام بیانیه بالفور تاکید کرد که مردم فلسطین کشور خود را حفظ خواهند کرد و در آن باقی خواهند ماند و چون صاحب تمام فلسطین هستند هرگز در مقابل تلاش‌ها برای ریشه کن کردن، آوارگی، تقسیم، الحاق و سرقت کوتاه نخواهند آمد.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیانیه منفور بالفور اشتباهی بزرگی بود که با تمام قوانین و عرف بین‌الملل در تناقض است و انگلیس باید پاسخ جنایت کاشتن ریشه یهود در سرزمین ما را بدهد و از مردم فلسطین به علت هر آنچه که پس از این اعلامیه بر آنان وارد آمد، عذرخواهی کند.

جهاد اسلامی تاکید کرد: آنچه با زور گرفته شده است تنها با قدرت و مقاومت پس گرفته خواهد شد و مقاومت از هیچ تلاشی برای مبارزه با دشمن جنایتکار صهیونیست تا زمان بیرون راندن آن از فلسطین و بازگردادن زمین به اهل آن علی رغم میل صهیونیست‌ها و انگلیس دریغ نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: علی رغم تمامی کارشنکنی‌ها و توطئه‌هایی که علیه ما وجود دارد به فلسطین تمسک داریم و مردم فلسطین امروز ۱۰۳ سالگرد بیانیه ننگین بالفور را پشت سر می‌گذارند. بیانیه‌ای که از سوی کسانی که هیچ حقی نداشتند صادر شد و انگلیس اشغالگران صهیونیست را در قلب منطقه جهان عرب کاشت تا نقش پلیس جنایتکار را بازی کند و تا به امروز به دنبال بیرون کردن فلسطینیان با کشتار، زندانی کردن، آوارگی و انجام تمامی جنایت‌ها با پوشش غربی و سکوت شرم‌انگیز عربی است.

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: بیانیه بالفور سیاهترین و تلخترین روز تاریخ ملت فلسطین است و همچنان خنجری مسموم بر پشت طرح‌های بیداری ملت‌های عربی و اسلامی به شمار می‌رود و پیامد‌های فاجعه‌بار آن دامن مردم فلسطین را گرفته است و تاکنون صد‌ها جنایت ناشی از این بیانیه را شاهد بوده‌اند که ده‌ها هزار شهید، زخمی، اسیر و آواره برجای گذاشته است.

این جنبش افزود: پیامد‌های این بیانیه کشور‌های عربی را نیز درگیر کرده است به گونه‌ای که جهان عرب با چند دستگی و هدف قرارگرفتن ملت هایشان مواجه شدند و رژیم‌هایی جاسوس و دست نشانده ایجاد شده اند که با غده سرطانی اسرائیل که منطقه را با فساد و ویرانی درنوردیده است، همزیستی مسالمت آمیز دارند و به عنوان دولتی عادی برخورد می‌کنند.

جهاد اسلامی در بیانیه خود تاکید کرد که معامله قرن و طرح الحاق و چپاول اراضی فلسطینی با تقسیم مسجدالاقصی و قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و شتاب کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با دولت اشغالگر، همگی نتایج بیانیه منفور و ننگین بالفور است.

در این بیانیه تاکید شده است که حق با گذر زمان ساقط نمی‌شود و نسل‌های آینده فلسطین نیز با کسانی که علت درد و رنج آبا و اجداد خود بوده‌اند ترحم نخواهند کرد و تاریکی شب هر چقدر طولانی باشد با دمیدن صبح پایان می‌یابد.

نامه‌ای تاریخی است که در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، توسط آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت انگلیس برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد و این سرآغازی برای اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین و جنایتگری علیه ملت فلسطین شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار