امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: در ایران اسلامی و با زعامت فقیهی عالم و مدبر و فرزانه همانند رهبر معظم انقلاب، مذاهب مختلف اسلامی از تفرقه دور بوده اند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ماموستا عبدالرحمان مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت : در ایران اسلامی و با زعامت فقیهی عالم و مدبر و فرزانه همانند رهبر معظم انقلاب، مذاهب مختلف اسلامی از تفرقه دور بوده و همیشه با آینده‌نگری، اخلاص و صدق در قول و عمل یک وحدت رویه عالی را در کنار هم رعایت کرده‌اند.

او گفت : وحدت مسلمانان از دیرباز محور بحث و گفت و گوی علما و اندیشمندان و حامیان و دلسوزان دین بوده و هست و با انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با رهبری حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه رنگ و بوی تازه‌ای گرفت و بعد از امام راحل و با رهبریت مقام معظم رهبری این امر به اوج خود رسید و به بهترین نتایج خود دست یافت.

او با بیان اینکه وحدت امت اسلامی برکات خاصی را به همراه دارد، افزود: از جمله این برکات می‌توان با توان بیشتر در مقابله با دشمنان و زورگویان و تضعیف روحیه و توان مخالفان جهان اسلام از جمله کافران و منافقان و یاوران آن‌ها اشاره کرد.

او شکوفا شدن استعداد‌های داخلی از میان تمام مذاهب و صرف زمان و توان در پرورش استعداد جوانان و اتلاف نکردن وقت در تقویت روحیه خشونت و تنش بیشتر میان نیرو‌های خودی را از دیگر برکات وحدت میان مسلمانان ذکر کرد.

او با بیان اینکه وحدت و برادری و رعایت آن در واقع اجرای فرمان خداوند متعال است، افزود: برادری اصلی اساسی است با این توضیح که نزدیک‌ترین و استوارترین ارتباط در میان بشر خویشاوندی است و از میان انواع خویشاوندی با لحاظ کردن برابری، برادری از همه نزدیکتر است به نص قرآن مجید همه ایمان آورندگان با یکدیگر برادر هستند.

او گفت: اعتقاد به وحدت از روی خلوص نیت بوده و اختلافات فقهی، کلامی و سلوکی سبب تفرق امت اسلام نشده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.