هانی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا به شدت نسبت به حضور ایران در آمریکای لاتین حساس است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ و پومپئو به شدت نسبت به حضور ایران در آمریکای لاتین حساس هستند و تلاش شان همواره بر این است که نفوذ تهران را کاهش دهند.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر ظریف به آمریکای لاتین، گفت: سفر وزیر خارجه کشورمان به آمریکای لاتین در چارچوب سیاست‌های ایران برای گسترش روابط با کشور‌های آمریکای لاتین قابل تجزیه و تحلیل است، با توجه به اینکه بولیوی یکی از کشور‌هایی است که نگاهی کاملا انقلابی نسبت به سیاست‌های آمریکا و غرب دارد و همواره در طول دو دهه گذشته مورد اذیت و آزار قرار گرفته بود، واشنگتن بار‌ها تلاش کرد تا در لاپاز کودتا‌هایی انجام دهد و در چندین مورد هم موفق بود.

او افزود: اکنون که حاکمیت در بولیوی تغییر کرده است، ظریف برای حفظ جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بولیوی  و ایجاد یک منطقه نفوذی برای کشورمان تدارک این سفر را دیده است. لاپاز به لحاظ همکاری‌های سیاسی و اقتصادی می‌تواند علاوه بر سایر کشور‌های آمریکای لاتین به عنوان دوست و هم پیمان ایران عمل کند.


بیشتر بخوانید


هانی زاده ادامه داد: ونزوئلا و بولیوی جزء کشور‌های انقلابی  هستند و در آینده می‌تواند به عنوان شریک مهم اقتصادی و سیاسی ایران تلقی شوند، به همین دلیل آمریکا، شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور و مایک پمپئو وزیر امور خارجه واشنگتن به شدت نسبت به حضور ایران در آمریکای لاتین حساس هستند و تلاش شان همواره بر این است که نفوذ ایران را کاهش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار