رضایی گفت: حفاری چاه‌های نفت و گاز در ایران در نوع خود در مقایسه با دیگر مناطق نفت خیز جهان بسیار سخت و پیچیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی رضایی رئیس دستگاه حفاری ۶۲ فتح شرکت ملی حفاری که حدود ۳۰ سال تجربه کار در صنعت حفاری دارد، گفت: دشواری کار حفاری در کشور ما به سبب ساختار زمین شناسی و تنوع سازنده‌ها است.

او با بیان اینکه سخت‌ترین عملیات حفاری در این منطقه به لحاظ کلاهک گازی مربوط به میدان نفتی کوپال و پس از آن رگ سفید است، افزود: براساس تجربه آسان‌ترین عملیات حفاری در این حوزه میدان نفتی گچساران است که آن هم دشواری‌های و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

رضایی با اشاره به اینکه دستگاه حفاری ۶۲ تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی - ۲ است، اظهار کرد: در سنوات خدمت، در حفاری چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری در فیلد‌های نفتی استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد به وسیله دستگاه‌های حفاری ۳۹، ۵۵، ۶۴، ۶۸، ۶۳، ۲۹ و ۴۱ فتح انجام وظیفه نموده است.

رئیس دستگاه حفاری ۶۲ فتح شرکت ملی حفاری ایران فعال در راه اندازی دستگاه‌های حفاری ۲۶ و ۳۹ فتح از ابتدای ورود به ناوگان حفاری شرکت تا نصب و برپایی در موقعیت‌های عملیاتی را از شاخصه‌های کاری خود برشمرد و ادامه داد: یکی از اقدامات موثر و تخصصی در این شرکت بازسازی، نوسازی و ارتقای کیفی دستگاه‌های حفاری است که در یارد بازسازی اختصاصی شرکت صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین مواردی در دستگاه‌های حفاری پیش می‌آید که تعمیرات حسب نیاز در محل استقرار دستگاه حفاری با همکاری کارکنان دستگاه و گروه‌های فنی و تخصصی اعزامی انجام می‌شود که تلاش وی روی این مورد تمرکز داشته و دارد که حتی الامکان تعمیرات و بازسازی در موقعیت استقرار دکل پیگیری و اجرا می‌گردد تا زمان وقفه در کار به حداقل ممکن کاهش یابد.

دستگاه حفاری ۶۲ فتح از اواخر سال ۷۸ به ناوگان شرکت پیوست و حفاری ۴۵ حلقه‌های چاه‌های نفت و گاز به متراژ افزون بر ۱۶۶ هزار متر را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.