نایب رئیس پارلمان لبنان با هشدار در خصوص عدم تشکیل دولت، خواهان تسریع در این امر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری النشره، نایب رئیس پارلمان لبنان خواستار تسریع در روند تشکیل کابینه جدید این کشور شد و هشدار داد: اگر هفته جاری دولت تشکیل نشود، لبنان وارد یک سیر نزولی خواهد شد.

«ایلی الفرزلی» نایب رئیس پارلمان لبنان امروز، دوشنبه در سخنانی با تاکید بر لزوم تشکیل هر چه سریعتر کابینه جدید این کشور به ریاست «سعد الحریری» گفت: عدم تسریع در روند تشکیل دولت و در اولویت قرار ندادن آن، تفکر درباره تقسیم قدرت و اتهامات علنی به آن را تقویت می‌کند.

الفرزلی افزود: من از جمله کسانی هستم که درباره جنبه‌های مثبت تشکیل دولت سخن گفتم؛ چرا که هرگونه مانع تراشی بر سر راه تشکیل کابینه جدید که در مورد آن شنیده می‌شود، امری غیر قابل خواهد بود.

او با تاکید بر وجود مشکلات زیاد در برابر ملت لبنان اعلام کرد: می‌خواهم دولت در سریعترین زمان ممکن تشکیل شود و لبنانی‌ها احساس راحتی کنند و اصلاحات در مسیر بحث و بررسی قرار بگیرد.

او در ادامه افزود: اگر هفته جاری کابینه جدید تشکیل نشود، کشور در یک مسیر نزولی وارد خواهد شد و دوستگی و تفرقه بیشتری در لبنان رخ خواهد داد.

الفرزلی تاکید کرد: اگر روند تشکیل دولت 10 سال هم طول بکشد، عذرخواهی شخصی که موظف به تشکیل کابینه شده و انصراف وی از تشکیل آن، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

گفتنی است لبنان به دلیل بحران مالی و اقتصادی و اعتراضات گسترده مردمی به فساد دستگاه دولتی این کشور در ماههای اخیر با بحران مواجه شده است. انفجار بندر بیروت در ماه گذشته نیز موجب استعفای دولت وقت این کشور شد و پس از هفته‌ها سردرگمی هفته گذشته «سعد الحریری» بار دیگر از سوی «میشل عون» و تایید پارلمان لبنان مامور تشکیل کابینه جدید این کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار