مجتمع پرورش محصولات گلخانه‌ای در نیکشهر با اعتبار هفت میلیارد تومان با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امیدو جمعی از مسوولان در نیکشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اصغر نوراله زاده  مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید  اظهارداشت: این مجتمع پرورش محصولات گلخانه‌ای به مساحت پنج هکتار در شهرک گلخانه‌ای جهاد کشاورزی روستای زهک نیک‌شهر ساخته می‌شود که اولین مجتمع گلخانه‌ای کشت هیدروپونیک صیفی جات و میوه‌های گرمسیری است.

اصغر نوراله زاده افزود: برای این طرح هفت میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که پنج میلیارد تومان آن را صندوق کارآفرینی امید در قالب تسهیلات چهار صد در اختیار سرمایه گذار قرار داده است.

او  با اشاره به اینکه این طرح از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی این صندوق حمایت شده است، گفت: با راه‌اندازی این مجتمع گلخانه‌ای ۴۰ جوان سیستان و بلوچستانی به صورت مستقیم مشغول بکار می‌شوند.

وی بیان کرد: بجز فلفل دلمه، پرورش میوه‌های گرمسیری موز و پاپایا (خربزه درختی) هم در این مجتمع گلخانه‌ای در نظرگرفته شده است.

علاوه بر این پروژه؛ مجتمع شبانه روزی در روستای دستکرد بخش بنت از توابع شهرستان نیکشهر نیز با حضور سخنگوی دولت و رییس هیات مدیره صندوق کار آفرینی امید کشور، مدیرعامل این صندوق و جمعی از مسوولان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

مجتمع شبانه روزی دستکرد بنت شامل یک خوابگاه دخترانه برای ۳۵۰ دانش آموز، یک مدرسه هشت کلاسه، سالن ورزشی، سرایداری، سرویس‌های بهداشتی و حیاط سازی به همت صندوق کارآفرینی امید و مشارکت اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ساخته خواهد شد.

فرماندار نیکشهر گفت: خوابگاه این مجتمع توسط صندوق کارآفرینی امید و بقیه توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان ساخته خواهد شد.

ضیاء الحق هاشمزهی با اشاره به اینکه ساخت خوابگاه دخترانه با زیربنای یکهزار و ۲۵۰ مترمربع و مدرسه ۸۰۰ مترمربع است، افزود: کمبود کلاس درس در این شهرستان با همت و اعتبارات دولت و مشارکت خیران جبران می‌شود.

او  با بیان اینکه در منطقه سیلزده دستکرد شاهد ساخت مجتمع شبانه روزی هستیم اظهارداشت: بخش بنت یکی از محرومترین نقاط کشور در زمینه آموزشی است که در سال‌های اخیر با همت خیران بخشی از مشکلات مرتفع شده است.

فرماندار نیکشهر با قدردانی از مشارکت مردم برای ساخت مجتمع شبانه روزی افزود: اهدای این به مساحت ۱۰ هزار متر از سوی مردم دستکرد برای ساخت این مجتمع آموزشی از سوی مردم منطقه انجام شده است.

 علی ربیعی سخنگوی دولت و رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید و اصغر نوراله زاده مدیرعامل این صندوق شامگاه یکشنبه برای بازدید و کلنگ زنی چند طرح مهم اقتصادی و زیربنایی در جنوب سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان شدند.

ربیعی و نورالله زاده در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان مورد استقبال علی زینی وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان و مهرداد جهاندیده رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفتند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان در حاشیه این سفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این سفر قرار است کلنگ دبیرستان شبانه روزی دخترانه در نیک‌شهر به زمین زده شود.

ادریس دینارزهی افزود: این مدرسه به همت صندوق کارآفرینی امید با همکاری سازمان نوسازی مدارس در روستای سیلزده دَستگِرد بخش بِنت نیک‌شهر ساخته می‌شود.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار