مجید بیکی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با حمایتهای شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد تلاش میشود تا روند اجرایی کار شهرداری الکترونیک سرعت بیشتری پیدا کند و در این زمینه میتوان گفت که شهروندان بزودی میتوانند تمام روند درخواست و اخذ مجوزها را بهطور کامل از منزل و بدون نیاز به مراجعه حضوری به انجام رسانند.
او افزود: با اجرای این سامانه مالکان میتوانند درخواستهای پروانه، استعلام بانک، نقل و انتقال، گواهی پایانکار و عدم خلافی و سایر خدمات عمومی را بدون مراجعه به شهرداری ثبت و با انجام پرداخت اینترنتی، مجوز مربوطه را به صورت الکترونیکی در منزل دریافت کنند و در صورت نداشتن دانش کافی برای ثبت اطلاعات به دفاتر کارگزاری شهرداری مراجعه نمایند.
بیکی اضافه کرد: هم اکنون در سامانه شهربین، بیش از ۵۰ گروه موضوعی مرتبط با شهرداری بصورت الکترونیکی پیگیری و رفع میگردد و در آینده با راه اندازی سامانه سهیم (سامانه هوشمند یزد من) تمام خدمات شهرداری به همراه احراز هویت متمرکز در این سامانه ارائه میشود.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد ادامه داد: همچنین مقرر گردید ضمن تعامل شهرداریها با یکدیگر، از تجربه شهرداری یزد در خصوص ارائه خدمات الکترونیکی استفاده شده و ارتباط کارمندان با شهروندان محدود و زمان ارائه خدمات در کوتاهترین زمان ممکن صورت پذیرد.
انتهای پیام/و