دو شهروند سوئیسی به اتهام دست داشتن در حمله تروریستی روز گذشته در پایتخت اتریش بازداشت شدند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دو شهروند سوئیسی به اتهام مظنون بودن به دست داشتن در حادثه تروریستی وین، نزدیک شهر زوریخ بازداشت شده اند.

منابع خبری شامگاه دیروز (دوشنبه) از وقوع تیراندازی در وین اتریش خبر دادند. محل تیراندازی در نزدیکی یک کنیسه یهودیان در وین بوده است. محل دقیق این حادثه میدان «شوئدنزپلاتز» وین اعلام شده است.

بنابر اعلام رسانه‌های مختلف میان پلیس و فرد مظنون در این حادثه درگیری رخ داد و روزنامه اتریشی «کرونن سایتونگ» نیز گزارش داد که یک تروریست با کمربند انفجاری خودش را منفجر کرده است. گفته می‌شود که در این عملیات چند تروریست دیگر هم شرکت داشته اند.

عصر امروز، پلیس اتریش نیز اعلام کرد دو نفر را در ارتباط با حمله وین بازداشت کرده است.  در پی حملات مسلحانه وین، دست کم سه نفر جان خود را از دست دادند و 12 نفر زخمی شدند که وضعیت جسمی برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

«کارل نهامر» وزیر کشور اتریش، در نشستی مطبوعاتی ویژه درباره عملیات تروریستی شب گذشته در وین سه روز عزای عمومی اعلام کرد. 

نهامر گفت بررسی‌های پنجاه درصد از ویدیو‌های دریافتی از مردم که از حمله شب گذشته فیلم گرفته اند نشان میدهد احتمالا یک نفر عامل حمله بوده است و مدرکی از مشارکت مهاجمان دیگر در دست نیست. وی افزود تاکنون چهارده نفر از نزدیکان این فرد دستگیر شده اند.

انتهای یپام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار