کمیته ویژه رفع مشکل تعاونی‌های مسکن در آذربایجان غربی تشکیل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از تشکیل کمیته ویژه رفع مشکل تعاونی‌های مسکنی خبر داد که سالیان سال است با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آیدین رحمانی  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عمده افراد عضو تعاونی‌های مسکن قشر نیازمند، کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی هستند گفت: متاسفانه به دلایلی، چون عدم آگاهی اعضا از روند قانونی خرید زمین، ترکیب نادرست هیات مدیره ها، عدم آشنایی هیات مدیره‌ها به قوانین مسکن و تعاون، عدم استفاده از کارشناس حقوقی در تعاونی‌ها و... باعث شده تا برخی تعاونی‌های مسکن در استان بویژه شهر ارومیه بیش از ۲۰سال با مسائل و مشکلات عدیده‌ای مواجه باشند.

او افزود: مقرر گردید کمیته‌ای ویژه با حضور دستگاه‌های مرتبط هرچه سریعتر تشکیل و نسبت به تعیین تکلیف نهایی این تعاونی‌ها اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عملکرد برخی تعاونی‌ها اعتماد عمومی به شاکله مهم تعاونی خدشه دار شده و این قابل قبول نیست که برخی افراد به دلیل طولانی شدن پروسه واگذاری و یا اتمام واحد‌های مسکونی هر روز سرخورده شوند.

رحمانی گفت: با توجه به افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن نقش آفرینی تعاونی‌ها در احداث مسکن می‌تواند زمینه‌های خانه دار شدن مردم را فراهم سازد.

او ادامه داد: در کمیته ویژه مشکلات مربوط به تعاون، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، ثبت اسناد و دیگر مشکلات بررسی خواهد شد تا بیش از این اعضای این تعاونی‌ها سرگردان نباشند.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.