فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در شش ماهه اول امسال ۳۰ تن چوب قاچاق در استان سمنان کشف شده است

سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: در شش ماهه اول امسال ۳۰ تن چوب قاچاق در استان سمنان کشف شده است که شامل ۹ تن چوب تاغ، چهار تن زغال تاغ و ۱۱ تن چوب گز است.

او افزود: در این خصوص ۲۹ خودرو توقیف و ۳۵ متخلف دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

به گفته سرهنگ علیرضا ابوطالبی، ۸۰ درصد قاچاق چوب در استان سمنان با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی استان مخصوصا دادستان محترم استان کنترل شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: در ایام تعطیلات رسمی گزارشات تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوپ تاغ، محصولات جنگلی، مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد و از مردم، دوستداران، همیاران طبیعت، بهره‌برداران، جوامع محلی، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن‌های و ۱۵۰۴ و ۱۵۴۰ به یگان‌های حفاظت اطلاع دهند.

سرهنگ ابوطالبی اظهار امیدواری کرد: در این ایام با مشارکت اقشار مختلف مردم، همکاری همیاران طبیعت، سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت، برای حفاظت از منابع طبیعی گام‌های موثری برداشته شود.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.