فرماندار شهرستان فامنین گفت: ۹۴ درصد جمعیت فامنین زیرپوشش بیمه سلامت است.

۹۴ درصد جمعیت فامنین زیرپوشش بیمه سلامت هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید شمایی، فرماندار شهرستان فامنین ضمن تبریک هفته «بیمه سلامت» گفت: خوشبختانه فرهنگ بیمه‌ای در فامنین بالاست و افراد زیادی در این شهرستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

او اجرای طرح نسخ الکترونیک را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حذف دفترچه بیمه و بکارگیری سیستم الکترونیک فواید بسیاری از جمله صرفه جویی در مصرف کاغذ اشاره کرد برای صدور دفترچه‌های کاغذی درختان زیادی قطع و هزینه‌های زیادی صرف می‌شود و از طرفی هم به محیط زیست آسیب می‌رسد.

فرماندار شهرستان فامنین ادامه داد: در شرایط فعلی طرح نسخ الکترونیک از انتقال بیماری کرونا و دیگر بیماری‌های عفونی کنترل می‌کند که امیدواریم هرچه زودتر به طور کامل اجرایی و نهادینه شود.

شمایی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک باعث می‌شود اطلاعات به طور صحیح در سامانه ثبت شود و پزشک با استفاده از آن دارو‌هایی را تجویز کند که این امر از تداخل دارویی در بیمار جلوگیری کرده و حتی مضر بودن یک دارویی نیز شناسایی می‌شوداد، امه داد: در این طرح پزشک برای نوشتن نسخه به سوابق بیماری یک فرد پی می‌برد و با استفاده از اطلاعات موجودمی داند که او چه دارو‌هایی را مصرف کرده و اگر دارویی مضر بوده را کنار بگذارد و داروی دیگری را تجویز کند که همه این‌ها در روند درمان موثر است.

او با تاکید به اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک باعث می‌شود با دقت بسیاری برای یک بیمار دارو تجویز شود.

فرماندار شهرستان فامنین گفت: گاهی تخلفاتی صورت می‌گیرد و تبانی‌هایی وجود دارد که برخی پزشکان دارو‌های گران قیمت تجویز می‌کنند و حتی استفاده هم نمی‌شود که این‌ها احتمالا با طرح نسخه نویسی الکترونیک از بین خواهد رفت.

شمایی ادامه داد: فواید دیگر نسخ الکترونیکی این است که بیماران اورژانسی و بدحال وقتی به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند پزشک بلافاصله به پرونده او دسترسی یافته و می‌تواند به سرعت درمان را آغاز کند.

او با تاکید به اینکه هرچه زودتر باید طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک اجرایی شود افزود: در حال حاضر داروخانه‌ها به صورت الکترونیک اطلاعات نسخه‌ها را حتی دفترچه‌های کاغذای را وارد سیستم می‌کنند و می‌طلبد پزشکان نیز همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان فامنین با اشاره به اجرای طرح استحقاق سنجی گفت: استحقاق سنجی باید به درستی انجام شود چرا که وقتی به عنوان مثال کسی در دورترین نطقه روستا یک تراکتور دارد و با آن کار می‌کند داراییش حساب شود که قیمت بالایی دارد و جزو برخوداران باشد و باید حق بیمه بیشتری پرداخت کند، مشکلاتی را برای او و خانواده‌اش به همراه دارد.

شمایی در خصوص اینکه ۹۴ درصد جمعیت شهرستان فامنین جزو بیمه سلامت هستند گفت: این نشان دهنده رشد و آگاهی مردم و خدمات بیمه سلامت در شهرستان فامنین است که باعث شده بیشتر جمعیت ما زیر پوشش این بیمه باشند. شاید چند درصدی هم که بیمه نیستند ساکن قم هستند و به صورت فصلی در این شهرستان زندگی می‌کنند، چون بخشی از مردم شهرستان فامنین در قم ساکن هستند و در فصل کشاورزی به اینجا می‌آیند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار