صادرات گوجه قیمت این محصول را افزایش داد

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی در سطح بازار هستیم که صادرات آن به کشور عراق مهم‌ترین عامل این گرانی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرحمان ناصریان معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی در سطح بازار هستیم که صادرات آن به کشور عراق مهم‌ترین عامل این گرانی است و برای تعدیل عرضه  گوجه در بازار و کاهش قیمت آن، سازمان جهاد کشاورزی باید ورود کند.

او با بیان اینکه صادرات رب گوجه فرنگی نیز باعث شده تا شرکت‌های تولیدکننده آن نیز تقاضای بیشتر تامین گوجه داشته باشند و این مورد نیز در افزایش قیمت گوجه موثر است افزود: قیمت گوجه در بازار تا ۴ برابر افزایش یافته است و با توجه به اینکه خوزستان از استان‌های تولید کننده این محصول است، این افزایش قیمت کم سابقه است.

ناصریان بیان داشت: در سال زراعی جاری حدود ۱۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان در مناطق دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان، اهواز و گتوند به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته و پیش بینی شده حدود ۷۰ هزار تن محصول از این میزان سطح کشت برداشت شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.