ماجرای تأمل برانگیز ابتلای یک زن و مرد به سرطان و چالش‌های به وجود آمده برای آن‌ها در مواجهه با این بیماری را می‎خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرطان یکی از بیماری‎های سخت و پردرد است که علاوه بر جسم و روح فرد، به دلیل بالا بودن هزینه‎های درمان، تأثیر زیادی هم بر وضعیت مالی و اقتصادی افراد می‎گذارد. در این گزارش، دو فرد مبتلا به سرطان، از سختی‎های این بیماری و از دست ندادن امید برای مبارزه با آن می‎گویند.

جولیان فیانو، جوان ۳۲ ساله‎ای که اواخر سال ۲۰۱۶ به وجود تومور مغزی در سر خود پی برد در ابتدا مربی ورزش بود. او پس از درگیر شدن با این بیماری ناچار بود تمام دارایی خود را در این راه صرف کند و در نهایت با از دست دادن خانه خود به خاطر مخارج بالای درمان، به یک بی خانمان تبدیل شد که چیزی برای از دست دادن ندارد.

جنگ  با سرطان

به گفته او، ماجرا از آنجایی شروع شد که سردرد‌های شدید و ناگهانی به سراغش می‎آمدند و بخش‌هایی از اعضای بدنش به خصوص پای چپ و حتی قسمت چپ زبانش گزگز می‌کرده و به نوعی خواب می‎رفته است به طوری که توان فوتبال بازی کردن را کم کم از دست داده و در اینجا متوجه مشکلی بزرگ یعنی تومور مغزی می‎شود.

جنگ  با سرطان

جولیان پس از بی‌خانمان شدن با پیوستن به یک مؤسسه خیریه درمان خود را از سر گرفته و ۳ عمل جراحی بر روی مغز خود انجام می‌دهد. با این حال او خوشحال است که تومور‌های مغزی‎اش بیشتر از ۱ عدد نبوده است. جولیان پس از حضور در یک برنامه تلویزیونی با دختری که با دیدن برنامه به سراغ او رفته بود نامزده کرده و برنامه‌های زیادی برای آینده خود دارند در حالی که پزشکان ۴ سال پیش به او گفته بودند که تنها ۹ ماه دیگر زنده خواهد بود.

جنگ  با سرطان

مبارزه با سرطان

سیوبان ۵۸ ساله در اسکاتلند زندگی می‎کند. به گفته خودش زمانی از ابتلای خود به سرطان سینه باخبر شده که زندگی بسیار آشفته‎ای داشته و در شرف جدایی از همسرش بوده است. سیوبان اما برای جلوگیری از نگران کردن دیگران، بیماری خود را از تمام اطرافیانش پنهان کرده و به تنهایی به دنبال درمان می‎رود تا در نهایت خبر خوب را به خانواده و دوستانش بدهد.

مبارزه با سرطان

سیوبان درمان خود را از نوامبر ۲۰۱۹ آغاز کرده و چند عمل جراحی نیز انجام می‎دهد. او فرزندی نداشته و به دلیل بستری طولانی مدت در بیمارستان بدون هیچ دوست و همراهی، دچار مشکلات روانی و افسردگی نیز می‎شود. این در حالی بوده که مخارج و بدهی‎های او روز به روز افزایش می‎یافته و توانی برای پرداخت کردن آن‌ها نداشته است. او نیز در این شرایط با یک موسسه خیریه آشنا می‎شود که از نظرمادی و معنوی او را مورد پوشش خود قرار می‎دهد و او هم اکنون نیز در حال پشت سر گذاشتن دوره درمان است.

به گفته پزشکان، هرچند آمار ابتلا به سرطان نسبت به سالیان اخیر افزایش یافته، اما متأسفانه وجود بیماری کووید ۱۹ و عدم مراجعه مبتلایان به بیمارستان، آمار تشخیص و شناسایی این بیماری را تا حدود زیادی کاهش داده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.