معاون استانداری فارس با اشاره به رشد چشمگیر ارتباطات زیرساختی در استان از رشد ۷ هزار درصدی پهنای باند در فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسمپور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در نشست مشترک استاندار فارس و مجمع نمایندگان استان، بیان کرد: ثروت و سرمایه اصلی هر جامعه‌ای نیروی انسانی است که به باید به آن توجه ویژه شود.

او افزود: دولت پارسال در شرایط سخت و در وضعیت تحریم افزایش ۵۰ درصد امتیازات قانون و متناسب سازی و همسازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کرد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: همچنین پارسال شاهد کاهش متوسط سن مدیران و انتصاب جوانان و زنان در پست‌های مدیریتی فارس بودیم. ضروری است تا نمایندگان مجلس تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی را در دستور کار قرار دهند.

قاسم‌پور گفت: اگر انتظار کار جهادی داریم و به دنبال تحول و توسعه هستیم باید به ثروت واقعی که نیروی انسانی است، توجه ویژه کنیم.

او با بیان اینکه طی یکی دو سال گذشته تلاش شده تا در فارس بر مبنای مزیت‌ها اقدامات اجرایی شوند و به دنبال آن مجموعه دولت در استان به یک مجموعه کارامد بدل شود، عنوان کرد: در حوزه توسعه ارتباطات نیز اتفاقات خوبی در سطح فارس با بهره گیری از فرصت وجود وزیر استان فارسی این وزارتخانه رقم خورده است.

معاون استانداری فارس با اشاره به رشد چشمگیر ارتباطات زیرساختی در استان از رشد ۷ هزار درصدی پهنای باند در فارس خبر داد.

قاسمپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلب مشارکت و همراهی مردم از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، از جمع آوری و توزیع ۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مؤمنانه خبر داد و گفت: در موضوع کرونا با وحدت و همدلی، همه ادارات و نهاد‌ها پای کار آمدند و فراتر از اختیارات استانی تصمیماتی گرفته شد که مجموع آن‌ها موجب شده تا امروز ما وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها داشته باشیم.

او با بیان اینکه لیست انتظار بیماران کرونایی برای بستری در بیمارستان‌های فارس به صفر رسیده است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت فارس را قرمز اعلام کرده تا حساسیت را بالاتر ببرد، اما از نظر وزارت بهداشت ما همچنان در وضعیت هشدار و نارنجی به سر می‌بریم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: طی مدت ٨ ماه گذشته تنها ١٥ تا ٢٠ روز فارس در وضعیت قرمز به سر برده است.

قاسمپور با تصریح بر این نکته که مدیریت این بیماری در فارس نشان از فرهنگ مردم و تصمیمات خوب حکومتی و دولتی دارد، گفت: تا امروز ٤١٠ هزار بازرسی از مشاغل و اصناف انجام شده و ۶۲۰۰ واحد متخلف پلمب شده است.

او با بیان اینکه فارس در میزان تست‌های روزانه از استان‌های اول کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: توقع و انتظار این است که نمایندگان استان در مجلس برای تامین منابع مالی و پرداخت مطالبات کادر سلامت استان از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تصریح بر این نکته که تعطیلی راهکار اساسی نیست، گفت: تعطیلی کامل استان در صلاحیت ستاد ملی است، ضمن اینکه پیشنهاد دهندگان تعطیلی استان به سه مؤلفه در حل و حفظ سلامت، امنیت و اقتصاد هم توجه کنند.

تخصیص بیش از ۱۰۰ درصدی اعتبار استانی فارس در سال ۹۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اشاره به اعتبار ۱۹۶۰ میلیارد تومانی استان در سال ۹۹، اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ درصد و به میزان دو هزار و ١٠٠ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته‌ایم.

حسن نوروزی بیان کرد: در فصل تنظیم بودجه ١٤٠٠، از دستگاه‌های اجرایی استان نیازسنجی‌هایی انجام شده است.

او تاکید کرد: نمایندگان فارس باید از طریق وزارتخانه‌ها پیگیر باشند تا طرح‌های استان در بودجه ۱۴۰۰ دیده شود.

معاون امور اقتصادی استانداری فارس نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: در اسفندماه سال گذشته تنها یک واحد تولید ماسک در فارس داشتیم، اما اکنون می‌توانیم ماسک و مواد ضدعفونی صادر کنیم.

ظفر افشون با بیان اینکه در زمینه تسهیلات کرونایی، فارس با ٤٤٢ میلیارد تومان پراختی رتبه چهارم کشور را دارد، افزود: از آنجا که مهلت ثبت نام اخذ این تسهیلات تمام شده، از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که کمک کنند تا مجددا ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات انجام شود.

او ادامه داد: در حوزه واحد‌های تعطیل نیز دو کارکرد داریم که هم دستگاه‌های اجرایی ملزم کرده‌ایم تا درون واحد‌های خود کلینیک عارضه یابی ایجاد کنند و هم در سطح استانی در کارگروه رفع موانع تولید هر هفته این موضوع را دنبال می‌کنیم.

معاون امور اقتصادی استانداری فارس از احیای ۳۱۸ واحد تولیدی مشکل دار خبر داد و گفت: در صادرات غیرنفتی یک مشکل اساسی داریم و بعضی از واحد‌های تولیدی از جمله مالکین واحد‌های سیمانی را محبور به فعال کردن اسکله خصوصی کرده‌ایم.

افشون بیان کرد: نیاز به تسهیلات بانکی به میزان٤٣٩٠ میلیارد تومان برای طرح‌های بالای ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

سید علی‌نقی لقمانی، معاون گردشگری استانداری فارس هم با اشاره به ظرفیت بالای این استان در حوزه گردشگری، اعلام کرد که ۲۵ درصد ظرفیت‌های کشور در فارس وجود دارد.

او با بیان اینکه متاسفانه کرونا حال و روز این صنعت را با درگیری‌هایی مواجه کرده است، گفت: کارگروهی در استان ایجاد شده تا مسائل قانونی حوزه گردشگری را دنبال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار