رسیدگی به تخلفات ماده ۱۴ حوزه حمل و نقل با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از برنامه ریزی مدون و مستمر جهت رسیدگی به تخلفات ماده ۱۴ حوزه حمل و نقل شامل رسیدگی به تخلفات در خصوص دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض، لغو و غیرفعال نمودن کارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از سوی این اداره کل خبر داد.

او گفت: در پی افزایش تخلفات اضافه بر ظرفیت مجاز وسایل نقلیه‌ای که رانندگان آن‌ها فاقد کارت هوشمند بود، این اقدام در دستور کار قرار گرفت.

نصیری با بیان اینکه این اقدام جهت صیانت از سرمایه‌های ملی راه‌ها و ابنیه‌های فنی، افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای، کاهش تصادفات و تلفات بود، افزود: برای تشدید برخورد با متخلفان بخش حمل و نقل عمومی، از این پس پرونده مالکین وسایل نقلیه نیز در دستور کار دبیرخانه کمیسیون ویژه در ستاد اداره کل قرار می‌گیرد.

او  ادامه داد: در صورت ارتکاب تخلف واگذاری وسیله نقلیه به راننده فاقد مدارک مجاز و معتبر مانند کارت هوشمند راننده، برگ سلامت، گواهینامه رانندگی مجاز از سوی مالک ناوگان و تکرار حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، با دعوت از مالک وسیله نقلیه در کمیسیون رسیدگی به تخلفات و با توجه نوع، دفعات و تکرار تخلفات نسبت به غیر فعال کردن کارت هوشمند ناوگان مربوطه تا مدت حداکثر یکسال اتخاذ تصمیم خواهد شد.

نصیری افزود: لغو کارت هوشمند ناوگان و رانندگان یکی از راه‌های اساسی برای جلوگیری از ارتکاب تخلف است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در صورت لغو کارت هوشمند ناوگان مالکین وسیله نقلیه، آنان از خدمات حمل و نقلی (دریافت بارنامه، دریافت لاستیک، شارژ کارت سوخت) به علت عدم پیمایش محروم خواهند شد.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.