رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد گفت: براساس مصوبه ستاد استانی و شهرستانی مقابله با کرونا تمامی فعالیت‌های ورزشی در این شهر به جز فعالیت‌های ورزشی در فضای باز از دیروز "چهارشنبه" به مدت یک هفته تعطیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی سلاطین رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد گفت: در مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیلی ورزش‌های پر برخورد مانند کشتی، جودو، کاراته و امثال آن ذکر شده، اما در مصوبه دیگری هر نوع فعالیت ورزشی در فضای باز، سالنی و سربسته ممنوع شده است.

او با اشاره به اینکه ما در ابتدا خواستار ممنوعیت تمامی فعالیت‌های ورزشی در هفته پیش رو بودیم ادامه داد: اداره ورزش و جوانان بسته شدن بوستان‌ها را خواستار شد چرا که شاهد فعالیت و تجمع گروه‌های ورزش صبحگاهی در آن‌ها هستیم، اما با خواسته ما موافقت نشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد ادامه داد: به شهرداری مشهد اعلام کردیم اگر نمی‌خواهند بوستان‌ها را تعطیل کنند دستکم فعالیت‌های ورزشی جمعی را در آن‌ها ممنوع کنند و فقط فعالیت‌های ورزشی انفرادی انجام شود.


بیشتر بخوانید


سلاطین بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا اکنون فعالیت رشته فوتبال در زمین‌های چمن انجام می‌شود که معتقدیم این نوع فعالیت‌ها با استناد به بازدید میدانی امروز از ورزشگاه تختی موجب تجمع انسانی شده و مغایر با شیوه نامه‌های بهداشتی است، اما برخی بر فعالیت فوتبال تاکید دارند.

او به تعطیلی ورزش‌های آبی، سالنی، پربرخورد و سالن‌های بدنسازی در مشهد تاکید کرد و تصریح کرد: می‌توان با ارائه دستورالعمل‌ها و معیار‌های خاص فعالیت ورزش بدنسازی در برخی سالن‌های بزرگ و با سقف مرتفع را امکان پذیر نمود که هم به این نوع ورزش‌ها لطمه نخورد و هم مشکل بهداشتی ایجاد نشود.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد شمار باشگاه‌های ورزشی این شه را حدود هزار و ۴۰۰ واحد اعلام کرد و تاکید کرد: دستکم ۷۰۰ واحد از این اماکن ورزشی به فعالیت‌هایی نظیر بدنسازی، پرورش اندام و رشته‌های آمادگی جسمانی و نظایر آن اختصاص دارد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار