جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد فوتی‌ها مربوط به سالمندان بالای ۶۵ سال است، اجرای قرنطینه معکوس در رابطه با این قشر در استان اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی جانشین ستاد مقابله با کرونا استان در جلسه این ستاد گفت: در بررسی‌های انجام شده افراد سالمند با داشتن زمینه بیماری بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند که شناسایی و قرنطینه این قشر در دستور کار قرار گرفته است.

 وی، همکاری خانواده‌ها و افراد سالمند را در اجرای این طرح موثر دانست و تصریح کرد: افراد سالمند و یا کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند حتی‌الامکان نباید در مجالس، اجتماعات و بازار حضور داشته باشند.

به گفته وی، در حال حاضر ۵۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۳ نفر در وضعیت حاد قرار دارند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان تاکید کرد: به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها و بیماران مبتلا به این ویروس در استان، محدودیت فعالیت واحد‌های صنفی تا ۲ هفته در قزوین تمدید می‌شود و در صورت بی توجهی شهروندان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور آنان در اجتماعات، مجبور به ادامه و اعمال محدودیت‌های بیشتر خواهیم شد.

حبیبی با اشاره به نظارت بیشتر مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها توسط فرمانداران، تاکید کرد: هم اکنون وضعیت این بیماری در استان به مرز هشدار رسیده است و از همه شهروندان انتظار داریم تا ضمن استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، رعایت مسایل بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: از شنبه هفته آینده به مدت ۲ هفته محدودیت فعالیت‌های صنوف مختلف بیشتر و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی این وضعیت کنترل می‌شود.

وی، برگزاری هرگونه مراسم در رستوران‌های استان را ممنوع اعلام و تاکید کرد: با توجه به شرایط سخت شیوع ویروس کرونا، ستاد مقابله با این بیماری تصمیماتی را در خصوص اعمال برخی محدودیت‌ها و تعطیلی رسته‌های شغلی ۲، سه و چهار در سطح استان به مدت ۲ هفته به عمل آورده است.

حبیبی اضافه کرد: براساس این تصمیم، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی اصنافی هستند که از شنبه هفته آینده به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند بود و تداوم تعطیلی این صنوف بستگی به تصمیمات آینده ستاد استانی مقابله با کرونا خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یادآور شد: آموزش و آگاهی بخشیدن به دانش‌آموزان توسط فرهنگیان نیز بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و روزانه به مدت حداقل سه دقیقه آموزش مقابله با این ویروس توسط معلمان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.