فرماندار دشتیاری گفت: مرز ریمدان این شهرستان توسعه دهنده تجارت با کشور پاکستان در همجوار سواحل مکران و از پایدارترین مراکز اقتصادی و فرهنگی جنوب شرق کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عادل عفتی فرماندار دشتیاری در جریان بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: مرز ریمدان مهمترین گذرگاه مرزی ایران با کشور‌های هند، چین و پاکستان است و امروزه دیگر واژه تهدید در مرز‌ها مفهوم نداشته و از آن باید به عنوان یک فرصت و ظرفیت طلایی در شکوفایی اقتصادی و توسعه روابط اصیل اجتماعی و فرهنگی نام برد.

او فعالیت پایانه مرزی ریمدان را در کنار بازارچه مرزی وگسترش محدوده سازمان منطقه آزاد چابهار به وسعت افزون‌بر ۶ هزار هکتار در مرز ریمدان را مثلث طلایی توسعه اقتصادی، تجاری، صنعتی و فرهنگی ایران و پاکستان اعلام کرد.

فرماندار دشتیاری ابراز امیدواری کرد تا با تکمیل زیرساخت‌های مرز رسمی ریمدان شاهد رفع تمامی محرومیت‌های اساسی وکاهش مهاجرت مرزنشینان غیور، فهیم ونجیب منطقه باشیم.

او  ادامه داد: مرز ریمدان نقطه طلایی مولفه اساسی و پایدار سواحل مکران ایران اسلامی است.

عفتی دوبانده شدن جاده مرز ریمدان، اختصاص امکانات رفاهی، حل مشکلات آب، برق، تلفن و اینترنت را خواستار شد و افزود: زیرساخت‌های مرز ریمدان در حد یک مرز ملی و رسمی برای جابجایی کالا و مسافر هر چه سریعتر آماده شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار