مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان وبلوچستان گفت: ۱۸۶ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز پایانه مرزی ریمدان هزینه شده تا بتوان کالا و مسافر را آسانتر جابجا و به تامین زیرساخت‌های آن کمک کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، جلال الدین قادری  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان وبلوچستان در حاشیه بازدید وزیر راه وشهرسازی از مرز ریمدان دشتیاری اظهارداشت: سالانه ۲۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی ریمدان صادر می‌شود که در صورت افتتاح فاز نخست این پایانه این میزان به سه برابر افزایش می‌یابد.

او افزود: پایانه مرزی ریمدان نزدیکترین گذرگاه مرزی سیستان و بلوچستان به کشور پاکستان است که با بهره‌برداری آن پیش‌بینی می‌شود سالانه یک میلیون مسافر از این پایانه تردد کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه پایانه مرزی ریمدان نوید دهنده ایجاد هزاران شغل است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی بیش از ۴۰۰ هزار نفر را در دوسوی مرز فراهم خواهد کرد.

 مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود، اما در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار